InstagramFacebookYoutube
Tréning

Náhrady, ktorými si zlepšíte tréning

29. mája 2014
Náhrady, ktorými si zlepšíte tréning
Na každú činnosť existuje nejaká alternatíva. Platí to aj pri cvičení. Mnohé sú horšie či rovnako dobré, ale niektoré aj lepšie. A práve v tomto článku vám prinesieme niekoľko náhrad, ktorými si môžete vylepšiť svoj tréning.

Dosky namiesto skracovačiek - skracovačky sú najpoužívanejším cvikom na brucho. Dajte však šancu doskám, pri ktorých posilňujete celý stred tela. Môžete ich robiť rovné (tzv. plank) i bočné (tzv. sideplank). Vydržte v ich pozícii minútu a uvidíte, že to budete cítiť...

Zahriatie namiesto okamžitého cvičenia - prídeme do posilňovne, odhodíme tašku a ide sa cvičiť. Pozná to veľa ľudí. Zahriatie pred tréningom je podceňované, ale mali by ste ho robiť. Zvýšime tak efektivitu následného tréningu a znížime pravdepodobnosť zranenia.

Článok pokračuje pod reklamou


Intervalové kardio namiesto nežného - nemáte radi tých 45 minút strávených behaním v miernom tempe? Nemusíte robiť dlhé nudné kardio, aby ste schudli. Nahraďte ho intervalovými tréningami, pri ktorých nebudete potrebovať viac ako 20 minút, aby ste dosiahli dokonca lepšie výsledky.

Šikmý sklon namiesto rovného - ak radi beháte na bežeckom páse, namiesto rovného sklonu si nastavte šikmý. Zvýšite tak intenzitu i efektivitu tréningu.

Dynamický namiesto statického strečingu - statický strečing má svoje miesto po tréningu, ale veľa ľudí ho robí aj pred ním, hoci svaly nemajú zahriate. Pred tréningom by ste sa mali venovať radšej dynamickému strečingu.

Činky namiesto strojov - vynechajte cvičenie na strojoch a radšej chyťte do rúk činky. S voľnými váhami môžete absolvovať pestrejší tréningy, zapojíte do cvičenia aj stabilizačné svaly a umožnia lepší rozsah pohybu v kĺboch.

Zhyby namiesto bicepsových zdvihov - zhyby s podhmatom, na ktorých viac zapájate do činnosti bicepsy, sú lepším cvikom pre rast vašich rúk ako bicepsové zdvihy. Navyše sú efektívnejšie aj tým, že nie sú izolované a do akcie sa v nich zapájajú aj iné svaly.

Drepy namiesto legpressu - zabudnite na to, že počas tréningu nôh budete sedieť. Namiesto legpressu robte staromódne, ale efektívne drepy. Nie sú nadarmo považované za kráľa cvikov.

Osobný tréner namiesto internetu - je vám ľúto vynaložiť na osobného trénera peniaze? Namiesto toho, aby ste si informácie hľadali na internete a hádali, čo je dobré, certifikovaný tréner vám vie poradiť veľmi rýchlo, čo treba robiť, aby ste dosiahli svoj ciel. Navyše vás aj lepšie motivuje.

Spoločnosť namiesto samoty - namiesto toho, aby ste cvičili sami, zapojte do tréningu aj nejakého kamaráta. Tréningy budú záživnejšie, budete spolu zdieľať záujmy a navyše, budete sa podporovať k lepším výkonom.

Veslovanie namiesto bicyklovania - mnoho ľudí rado cvičí na stacionárnom bicykli a veslovacie trenažéri v popularite zaostávajú. A to aj napriek tomu, že sú účinnejšie. Veslujte namiesto bicyklovania, spálite tak viac kalórií a do „hry“ zapojíte nie len nohy, ale aj strednú a hornú časť tela.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist