InstagramFacebookYoutube
Tréning

Klasické alebo čelné drepy, ktoré sú lepšie pre objem?

01. augusta 2022
Klasické alebo čelné drepy, ktoré sú lepšie pre objem?
Chcete zväčšiť objem svojich nôh a viete, že do tréningu patria drepy. Ale ktoré sú lepšie pre efektívnejšie budovanie novej svalovej hmoty? Klasické alebo čelné? V tomto článku si ich porovnáme, aby sme zistili odpoveď.

Pre veľa cvičencov je rozvoj spodnej časti tela výzvou. K významným výsledkom vedie tvrdá práca, odhodlanie a sebadisciplína. Dôležité sú však aj správne voľby. Vyberte si teda cvik, ktorý je pre vás efektívnejší.

Klasické drepy s činkou na pleciach

Tento variant je označovaný za kráľa všetkých cvikov. Sú najpoužívanejším cvikom na rozvoj stehien a aktivujú štvorhlavý sval stehenný, hamstringy, sedacie svaly, ale nepriamo vplývajú aj na lýtka, spodný a horný chrbát, či trapézy.

Článok pokračuje pod reklamou


Výhodou týchto drepov je ich vplyv na celkový rozvoj tela, nárast produkcie rastového hormónu, stimulácia metabolizmu a schopnosť vykonávať ich s významne vyššími váhami ako pri ostatných alternatívach. Ide však o cvik, ktorého techniku si treba osvojovať dlhšie a môže robiť problémy hlavne vyšším cvičencom. Je pri nich aj vyššie riziko zranenia a skracovanie rozsahu pohybu pri vyššej váhe.

Čelné drepy

Čelné drepy sú často v úzadí a pritom ide o cvik, ktorý je takisto efektívnym nástrojom na budovanie svalov stehien. Činku nemáte položenú na ramenách za hlavou, ale pred ňou. Pridržiavate si ju pritom prekríženými rukami. Viac sa pri nich zacieľuje štvorhlavý sval.

Výhodou cviku je, že ľahšie zacielite štvorhlavý sval stehenný a menej sa do pohybu zapájajú hamstringy a sedacie svaly. Takisto sú menej náročné na chrbticu a znižujú riziko zranenia, pretože sa pri nich nedá používať veľká váha. To však môže byť aj nevýhodou. Tou je určite komplikovanie držanie činky pri cvičení, čo môže rozptyľovať vaše sústredenie na prácu cieľových svalov. Dôležité je pri nich mať aj silnejší stred tela.

Ktoré drepy sú lepšie pre objem nôh?

Nedá sa jednoznačne povedať, ktorý z cvikov je pre vás lepší, pretože to závisí od vašich cieľov a ochoty pracovať. Ak však chcete efektívnejší cvik pre kompletný objemový rozvoj stehien, tak si zvoľte klasické drepy. Ak však chcete viac zamerať na štvorhlavý sval stehenný alebo znížiť tlak na chrbticu, tak sú pre vás vhodnou voľbou čelné drepy. Ešte lepšie je však obmieňať ich.

Letný režim, pôvodne z 16.06.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist