SlovakFitness.sk

Tréning 04. 09. 2014

Ako chudnúť pri sedavom zamestnaní?

ikonka
Ak pracujete za stolom, tak iste viete, že sa vám ľahšie priberá. Sedíte niekoľko hodín za počítačom a lákajú vás pokušenia prostredia. Ak však niečím svoje sedavé zamestnanie nevykompenzujete, budete ohrozovať svoje zdravie. Ak chcete byť fit a zdraví, mali by ste sa držať nasledujúcich zásad.

1. Vyhýbajte sa automatom - takmer v každej kancelárii možno nájsť automaty, v ktorých si môžete kúpiť rôzne dobroty. Je to pohodlné a chutné, ale aj nezdravé a neposkytnú vám potrebnú energiu ani živiny. Rovnaké to je aj s košíkmi, v ktorých nájdete cukríky či iné sladkosti. Vyhýbajte sa aj im.

2. Jedlo si prineste z domu - najlepším spôsobom, ako si zaistil prísun potrebných živín a kvalitnej energie, je priniesť si jedlo z domu. Pripravte si dopredu pokrm na obed, ale doneste si aj desiatu. Tak budete presne vedieť, čo jete a či prijímate to, čo potrebujete. Samozrejme, pri ich príprave buďte rozumní.

3. Nepite sladené nápoje - chutia síce dobre, ale keď vypijete jeden, chutí vám ďalší. To nie je jediná nevýhoda sladených nápojov. Sú kalorické a priberá sa od nich. Či ide o malinovky, kávu alebo energetické nápoje, nahraďte ich čistou vodou.

4. Postavte sa - keď stojíte, pálite viac kalórií ako pri sedení. Zároveň tým však aj zaťažujete svaly, zlepšujete držanie tela a bojujete proti negatívnym vplyvom sedenia.

5. Doprajte si čerstvý vzduch - každých pár hodín by ste mali svoj stôl opustiť a prejsť nejakú vzdialenosť. Môžete tak urobiť okolo kancelárie v blízkosti okien alebo dverí, alebo ešte lepšie, vyjsť si na chvíľu von. Podporíte tak srdcový tep, príjem kyslíku a krvný tok. Okrem chudnutia navyše urobíte službu aj svojmu mozgu a budete lepšie myslieť a sústrediť sa.

6. Zacvičte si pri stole - ak sa dá, zacvičte si pri voľnejších chvíľach pri svojom stole. Nemusíte si vymýšľať žiadne komplikované zostavy – urobte pár drepov, kľukov, ponaťahujte sa a hotovo. Ak sa hanbíte kolegov, snažte sa ich do toho zapojiť alebo si robte súťaženia v počte kľukov a podobne. Cvičenie v kancelárii sa hodí v časoch, kedy čakáte na stiahnutie dokumentu či na telefonát.

7. Choďte do práce pešo alebo na bicykli - ak celý deň sedíte, potrebujete to kompenzovať cvičením. Ak však môžete do práce ísť pešo alebo na bicykli, zabijete dve muchy jednou ranou. Ak pracujete v inom meste, aspoň parkujte auto čo najďalej od vchodov, aby ste prešli pešo čo najdlhšiu vzdialenosť.

8. Ignorujte výťah - ak pracujete na vyššom poschodí, absolvujte radšej výstup schodmi ako jazdu výťahom. To isté platí, ak sa vraciate z práce domov a bývate v paneláku. Ignorujte výťah a uprednostníte schody vždy, keď sa dá.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
upazovanie-s-jednoruckami-preco-a-ako-robit-tento-cvikUpažovanie s jednoručkami – prečo a ako robiť tento cvik? desat-strategii-budovania-sily-ktore-nikdy-nezostarnuDesať stratégií budovania sily, ktoré nikdy nezostarnú10-tyzdnov-ktore-vam-prinesu-svalovu-hmotu-i-silu10 týždňov, ktoré vám prinesú svalovú hmotu i silu ako-sa-zotavit-z-treningu-efektivnejsieAko sa zotaviť z tréningu efektívnejšie? byt-v-pozicii-dosky-viac-ako-10-sekund-by-mohlo-byt-zbytocneByť v pozícii dosky viac ako 10 sekúnd by mohlo byť zbytočné
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist