Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Tréning 04. 09. 2014

Ako chudnúť pri sedavom zamestnaní?

ikonka
Ak pracujete za stolom, tak iste viete, že sa vám ľahšie priberá. Sedíte niekoľko hodín za počítačom a lákajú vás pokušenia prostredia. Ak však niečím svoje sedavé zamestnanie nevykompenzujete, budete ohrozovať svoje zdravie. Ak chcete byť fit a zdraví, mali by ste sa držať nasledujúcich zásad.

1. Vyhýbajte sa automatom - takmer v každej kancelárii možno nájsť automaty, v ktorých si môžete kúpiť rôzne dobroty. Je to pohodlné a chutné, ale aj nezdravé a neposkytnú vám potrebnú energiu ani živiny. Rovnaké to je aj s košíkmi, v ktorých nájdete cukríky či iné sladkosti. Vyhýbajte sa aj im.

2. Jedlo si prineste z domu - najlepším spôsobom, ako si zaistil prísun potrebných živín a kvalitnej energie, je priniesť si jedlo z domu. Pripravte si dopredu pokrm na obed, ale doneste si aj desiatu. Tak budete presne vedieť, čo jete a či prijímate to, čo potrebujete. Samozrejme, pri ich príprave buďte rozumní.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Nepite sladené nápoje - chutia síce dobre, ale keď vypijete jeden, chutí vám ďalší. To nie je jediná nevýhoda sladených nápojov. Sú kalorické a priberá sa od nich. Či ide o malinovky, kávu alebo energetické nápoje, nahraďte ich čistou vodou.

4. Postavte sa - keď stojíte, pálite viac kalórií ako pri sedení. Zároveň tým však aj zaťažujete svaly, zlepšujete držanie tela a bojujete proti negatívnym vplyvom sedenia.

5. Doprajte si čerstvý vzduch - každých pár hodín by ste mali svoj stôl opustiť a prejsť nejakú vzdialenosť. Môžete tak urobiť okolo kancelárie v blízkosti okien alebo dverí, alebo ešte lepšie, vyjsť si na chvíľu von. Podporíte tak srdcový tep, príjem kyslíku a krvný tok. Okrem chudnutia navyše urobíte službu aj svojmu mozgu a budete lepšie myslieť a sústrediť sa.

6. Zacvičte si pri stole - ak sa dá, zacvičte si pri voľnejších chvíľach pri svojom stole. Nemusíte si vymýšľať žiadne komplikované zostavy – urobte pár drepov, kľukov, ponaťahujte sa a hotovo. Ak sa hanbíte kolegov, snažte sa ich do toho zapojiť alebo si robte súťaženia v počte kľukov a podobne. Cvičenie v kancelárii sa hodí v časoch, kedy čakáte na stiahnutie dokumentu či na telefonát.

7. Choďte do práce pešo alebo na bicykli - ak celý deň sedíte, potrebujete to kompenzovať cvičením. Ak však môžete do práce ísť pešo alebo na bicykli, zabijete dve muchy jednou ranou. Ak pracujete v inom meste, aspoň parkujte auto čo najďalej od vchodov, aby ste prešli pešo čo najdlhšiu vzdialenosť.

8. Ignorujte výťah - ak pracujete na vyššom poschodí, absolvujte radšej výstup schodmi ako jazdu výťahom. To isté platí, ak sa vraciate z práce domov a bývate v paneláku. Ignorujte výťah a uprednostníte schody vždy, keď sa dá.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist