InstagramFacebookYoutube
Výživa

Vitamín E a vaše telo

12. septembra 2014
Vitamín E a vaše telo
Dobre vieme, že bez kyslíka by sme nemohli existovať. Kyslík však môže byť aj zlý. Platí to vtedy, keď sa dostane do tela a reaguje s určitými molekulami a začne tým vytvárať poškodenia voľnými radikálmi. Jedným z antioxidantom, ktorý proti tomu bojuje, je aj vitamín E, o ktorom si dnes čo to popíšeme.

Prospešné účinky vitamínu E

Vitamín E bojuje proti zlému cholesterolu
Vitamín E zastavuje cholesterol prijatý z jedál, aby sa formoval do povlaku ciev, čím umožňuje optimálny prietok krvi. Ak nemáte dostatok tohto vitamínu, krv prestane prúdiť optimálne a cievy sa začnú postupne upchávať, čo môže viesť až k infarktu, vysokému krvnému tlaku a iným vážnym zdravotným problémom.

Vitamín E predchádza rakovine
Napriek tomu, že to nebolo ešte stopercentne potvrdené, mnoho vedcov a doktorov spája práve vitamín E s prevenciou proti rakovine. Neexistuje žiaden dôkaz, ale napriek tomu rôzne štúdie ukazujú prospešné účinky vitamínov v boji proti rakovine.

Článok pokračuje pod reklamou


Vitamín E chráni pokožku
Naopak, veľa štúdií dokazuje, že vitamín E má pozitívny vplyv na stav pokožky. Vitamín E ju hlavne chráni pred nebezpečným UV žiarením, ktoré môže viesť až k rakovine pokožky. Ak ho prijímate dostatok, máte zabezpečené aj ochranu pokožky pred poškodením.

Vitamín E má aj kopu iných prospešných vlastností
Tri najhlavnejšie výhody vitamínu E sme si spomenuli, ale to nie je všetko. Vo všeobecnosti panuje názor, že tento antioxidant chráni človeka pred Alzheimerovou chorobou či zápalom pankreasu. Takisto je nápomocný pri zotavovaní sa z popálenín ši tržných rán.

Zdroje vitamínu E

Vitamín E môže byť spolu s vitamínom C jedným z najdôležitejších vitamínov pre vaše telo. Ponúka mnoho rozličných výhod okrem tých, ktoré sme si spomínali vyššie. Dokážete ho nájsť aj v rozličných formách, vrátane ovocia a orechov.

Hlavne rôzne druhy ovocia sú výborným zdrojom tohto vitamínu a spomedzi nich sú to najmä pomaranče. Tie sú známe tým, že sú bohaté na tento vitamín bez ohľadu toho, či ich jete alebo pijete vo forme džúsu. Ak pijete džús, ktorý navyše obsahuje aj kôru, získavate dostatok vitamínu E.

Okrem pomarančov a orechov nájdete požehnane vitamínu E aj v avokáde, brokolici, špenáte, tofu či rybách. Na záver treba dodať, že by ste mali denne prijať aspoň 1000 mg vitamínu E. Ak ho nedokážete v požadovanom množstve prijať zo stravy, pomôcť vám môžu doplnky výživy.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist