InstagramFacebookYoutube
Tréning

Trénujte svoje prsia ako zviera

21. júla 2022
Trénujte svoje prsia ako zviera
Kulturista Roman Fritz si vyslúžil prezývku „Rex“. Je to možno aj jeho spôsobom tréningu, ktorým pripomína zviera. Trénuje prevažne vonku, v starej a skromnej posilňovni. Teraz vám prináša tréning hrudníka, ktorým svoje prsia poriadne rozbijete.

Možno ste o ňom ešte nepočuli, ale vedzte, že Fritz vyhral tohtoročnú amatérsku Olympiu. Teraz pre bodybuilding.com napísal článok, v ktorom sa podelil o to, ako vypracoval svoj vynikajúci hrudník.



Článok pokračuje pod reklamou


„Keď trénujem hrudník, nikdy sa nesústredím na váhu. Predstavujem si izolovanie kontrakcie cieleného svalu. V každom opakovaní každej série aplikujem striktný prístup,“ píše Fritz, o ktorom teda už vieme, že uprednostňuje techniku pred váhou.

Stále však nevieme, ako vyzerá jeho tréning. Prišiel ten čas. Základom je, že tréning zaháji najťažším cvikom – benčpresom. Pokračuje pulloverom, pri ktorom aj svaly natiahne. Potom príde na rad ďalší tlakový cvik – tlaky s jednoručkami na šikmej lavici, a opäť pullover. Následne prídu dva cviky na spodnú časť hrudníka – kľuky na bradlách a sťahovanie protismerných kladiek.

Pred každým cvikom si stanoví počet opakovaní, ktoré za každú cenu musí dosiahnuť. Úmyselne v záverečných sériách použije váhu, s ktorou nedokáže daný počet urobiť. Potom aplikuje princíp rest/pause, ktorý spočíva v tom, že po zlyhaní si dá na 10-20 sekúnd pauzu a potom dorobí zvyšné opakovania. Pri pulloveroch z praktického hľadiska drží váhu stále vo svojich rukách aj počas krátkej prestávky. Ak sú nevyhnutné viaceré prestávky, urobí ich. Cieľom je dosiahnuť stanovený počet opakovaní.

Príklad:
Séria č.1: 12 opakovaní
Séria č.2: 12 opakovaní
Séria č.3: 9+3 opakovania s rest/pause
Séria č.4: 8+4 opakovania s rest/pause
Séria č.5: 6+6 opakovaní s rest/pause

Tréning je zložený z jednoduchých cvikov, ktoré však vôbec v tomto tréningu nie sú jednoduché :-) Okrem intenzifikačných techník (série do zlyhanie, rest/pause) ich komplikujú aj supersérie, ktoré Fritz využíva. Navyše, medzi nimi oddychuje len 30 až 45 sekúnd. Musíte byť dobré zviera, aby ste to v pohode zvládli!

Tréning hrudníka
Cvik Série Opakovania
Superséria:
Benčpres 5 do zlyhania
Pullover 5 12 (rest/pause)
Superséria:
Tlaky s jednoručkami na šikmej lavičke 5 do zlyhania
Pullover 5 12 (rest/pause)
Superséria:
Kľuky na bradlách 5 do zlyhania
Sťahovanie protismerných kladiek 5 12 (rest/pause)


Letný režim, pôvodne z 11.12.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist