InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Najlepšie doplnky výživy pre ženy

14. októbra 2015
Najlepšie doplnky výživy pre ženy
Už aj ženy začínajú vo väčšej miere objavovať tajomstvá doplnkov výživy. Kedysi sa ich možno aj báli, teraz je ich prístup čosi otvorenejší. Suplementy pomáhajú k lepšiemu zdraviu i k zefektívneniu tréningového snaženia. Ktoré sú ale tie najlepšie pre ženu?

Ak chcete mať krajšie telo a byť v lepšej forme, potom sú tieto doplnky vašou najlepšou voľbou:

Srvatkový proteín

Základný proteín medzi mužmi, ale aj medzi ženami. Ak chcete cvičiť a efektívne sa zotavovať z tréningov, podporiť rast sily či svalovej hmoty, potom je srvátkový proteín výbornou voľbou. Poskytne vám rýchlo stráviteľné bielkoviny, ktoré hlavne po cvičení pracujú efektívnejšie ako bielkoviny získané z vajec, mlieka či mäsa. Často sú obohatené aj o aminokyseliny. Najvhodnejšími obdobiami na jeho užívanie sú časy po tréningu a po zobudení.

Článok pokračuje pod reklamou


Rybí olej

Rybí olej obsahuje zdravé omega-3 mastné kyseliny, ktoré telu pomáhajú mnohými spôsobmi. Vo všeobecnosti platí, že si týmto suplementom vylepšujete zdravie. Niektoré štúdia však tiež ukazujú na to, že rybí olej pomáha stimulovať odbúravanie telesného tuku.

Kofeín

Kofeín je stimulačná látka, ktorá pomáha udržiavať energiu a koncentráciu na vyššej úrovni. Hodí sa teda pred tréningom. Štúdie dokazujú, že pomáha budovať silnejšie svaly, zlepšovať výkonnosť a zefektívňovať spaľovanie tukov. Lepšie výsledky pri chudnutí zaručí jeho kombinácia so zeleným čajom.

BCAA

Doplnky BCAA obsahujú tri dôležité aminokyseliny valín, leucín a isoleucín. Sú pre nich charakteristické vlastnosti, ktoré sú pre vaše telo prospešné. Môžete vďaka ním trénovať dlhšie, znižujú svalovú únavu po cvičení a napomáhajú tak k lepšej potréningovej regenerácii. Patria tiež medzi stavebné bloky nových svalových vlákien. Redukujú tiež kortizol a predchádzajú úbytku svalovej hmoty.

Kreatín

Kreatín sa nachádza v svalovom tkanivu prirodzene a jeho hlavnou funkciou je podpora svalov uvoľňovaním energie počas fyzickej záťaže, teda aj počas cvičenia. Ako doplnok môže pomôcť v dodaní energie, zvýšení sily a vytrvalosti. Tým, že sa bunky plnia vodou, spôsobuje aj optické zväčšenie svalov a pomáha zvyšovať ich rastový potenciál.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist