InstagramFacebookYoutube
Výživa

10 zdravých jedál, ktoré vám zvýšia IQ

18. 3. 2022
10 zdravých jedál, ktoré vám zvýšia IQ
Konzumácia zdravých jedál nemusí byť prospešná len pre naše fyzické zdravie. V tomto článku sa zameriame na zdravé jedlá, ktoré pomôžu aj nášmu mozgu. Odzrkadlí sa to aj na vyššej inteligencii.

Ak si chcete zvýšiť inteligenčný kvocient (IQ), mali by ste do svojej stravy zakomponovať aj nasledujúcich 10 jedál:

1. Losos – je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, ktoré nezlepšujú len srdcovocievne zdravie, ale aj stav mozgu a kognitívne funkcie. Pre rozvoj mozgu a pamäť je cenný aj obsah cholínu či vitamínov B.

Článok pokračuje pod reklamou


Pozri aj: Ako podporiť mozog a učiť sa efektívnejšie?

2. Cícer – je tvorený komplexnými sacharidmi, ktoré sú zdrojom energie pre náš mozog. Horčík zase uvoľňuje cievy a napomáha prílivu krvi do mozgu, vďaka čomu dokáže fungovať efektívnejšie.

3. Fermentované jedlá – ukazuje sa, že zdravé baktérie v našom žalúdku môžu mať pozitívny vplyv na naše mozgy. Fermentované jedlá sú pritom skvelou voľbou na starostlivosť o našu žalúdočnú mikroflóru.

4. Čokoláda – dodá vám energiu a endorfíny, no zlepší aj vaše učenie a pamäť. Obsah kofeínu napomáha aj vašej pozornosti a koncentrácii, pričom fungovanie mozgu zlepšujú flavonoidy.

5. Morské jedlá – opäť sú zdrojom omega-3 mastných kyselín, ktoré bojujú aj proti negatívnym vplyvom stresu a zápalom v mozgových bunkách.

6. Ovocie a zelenina – pestrofarebné druhy obsahujú antioxidanty, ktoré redukujú zápaly a tým obmedzujú riziko depresie, demencie, Alzheimerovej a Parkinsonovej choroby.

7. Jedlá bohaté na vitamín C – jedlá ako jahody, pomarančová šťava či paprika dokážu vďaka vysokému obsahu vitamínu C chrániť mozog pred kognitívnym úpadkom.

8. Listová zelenina – pre vysoký obsah vitamínu K a kyseliny listovej pomáha spomaľovať kognitívny úpadok jedinca.

9. Káva a čaj – obsahujú kofeín, ktorý podporuje pozornosť, koncentráciu i pamäť. Ukázalo sa, že pomáha zlepšovať výsledky IQ testov.

10. Kurkuma – ide o korenie, ktoré má historicky význam. V posledných rokoch získala kurkuma na popularite a jedným z dôvodov je aj pozitívny vplyv na molekuly v mozgu, ktoré podporujú kognitívne funkcie.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist