InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Čo robiť, aby ste sa dostali do formy po pôrode? (ženy)

05. júla 2014
Čo robiť, aby ste sa dostali do formy po pôrode? (ženy)
Tehotenstvo je namáhavou súčasťou života väčšiny žien, ktorá sa končí krásnym okamihom porodenia vášho dieťatka. Po toto momente nasleduje obdobia zotavovania sa a mnoho čerstvých mamičiek by počas neho rado aj získalo naspäť svoju pôvodnú postavu.

Tak ako ste však museli čakať deväť mesiacov na porodenie svojho dieťatka, tak aj pri procese návratu do formy musíte byť trpezlivé. Telo prešlo dramatickými zmenami a ešte k tomu stále môžete kojiť.

Základom pri tejto zmene je zmieriť sa s tým, že vám tak skoro predtehotenské šaty sedieť nebudú a že budete potrebovať trpezlivosť a snahu, aby ste si ich mohli znova obliecť. Pozitívom však je, že nadbytočné kilá nemusíte spáliť len cvičením, ale aj starostlivosťou o domácnosť a vaše bábätko.

Článok pokračuje pod reklamou


Dôležité je si aj analyzovať deň a svoje priority a zo psychického hľadiska by ste si mali zakázať hovoriť, že ste tlstá, veľká alebo škaredá. Spočiatku ani nemôžete začať príliš snaživo a rýchlo. Na úspešný návrat do formy po pôrode potrebujete nasledovať aj tieto tipy:

1. | Pite veľa vody - opäť to podceňované pitie vody. Potrebujete prijímať dostatok vody, aby vaše telo fungovalo optimálne a pokiaľ ešte k tomu cvičíte alebo kojíte, budete potrebovať tohto množstva viac. Dostatočný pitný režim vplýva aj na zabránenie pocitom hladu, ako aj podporuje metabolizmus a chudnutie.

2. | Jedzte pravidelne - dlhé obdobie medzi dvoma jedlami len vedú k prejedaniu. Okrem toho nasledujú poklesy energie a chuť na jedlo. V prípade žien ovplyvňuje aj zásoby mlieka pre kojenie. Preto by ste mali jesť pravidelne každá dve až tri hodiny.

3. | Jedzte vybalansovanú stravu - okrem pravidelnosti je dôležitý aj balans prijatých živín. Vždy, keď jete, by ste mali prijať komplexné sacharidy, bielkoviny i tuky. Každá z týchto makroživín zohráva dôležitú úlohu vo vašom tele a pri chudnutí. Mali by ste prijať 40 % sacharidov, 30% (zdravých) tukov a 30 % bielkovín. Ak kojíte, mohli by ste prijímať o trochu viac sacharidov.

4. | Cvičte s činkami - pomaly začnite cvičiť s činkami. Posilňovanie pomôže zvýšiť objem svalov a tým zvýši aj váš kalorický výdaj. Navyše, aj cvičením s činkami spaľujete kalórie a môže byť záživnejšie ako behať na páse.

5. | Jemne sa naťahujte - tehotenstvo vplýva aj na vaše väzivá, ktoré môžete rýchlejšie vrátiť do pôvodného stavu ľahkým strečingom. Takisto aj držanie dieťatka spôsobí, že budete častejšie pozerať dole, a tak by ste sa mali povenovať viac aj hornej časti chrbta.

6. | Dostatočne spite - áno, tento bod myslíme vážne. Aj keď to pre niektoré mamičky neznie príliš reálne, mali by ste si dopriať čo najviac spánku, ako je možné. Ak dostatočne nespite, vplýva to negatívne na chudnutie. Ak vám dieťatko neumožní dostatočne kvalitný sánok v noci, nebojte sa si zdriemnuť cez deň.

7. | Voľte organické a celozrnné jedlá - stále si zvykáte na život s dieťatkom, a tak často nemáte chuť niečo dlho vyvárať, tak zvolíte rýchle pohodlné jedla. Vyhnite sa však polotovarom, bielemu pečivu či cestovinám. Voľte radšej celozrnné alternatívy, ktoré prospejú vám i dieťatku. A keď je to možné, kupujte organické potraviny.

8. | Sústreďte sa na správne veci - nesústreďte sa len na to, že musíte po pôrode schudnúť. Sústreďte sa na správne veci, sústreďte sa na to, aby ste boli zdravou mamičkou a mali zdravé dieťatko. Ak sa zameriate na toto, prebytočný tuk bude len príjemným vedľajším účinkom vašej snahy.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist