InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Jedlá, po ktorých bude vaša pokožka krajšia

Autorka: Lucka  /   30. júla 2022
Jedlá, po ktorých bude vaša pokožka krajšia
Ak chcete zachovať dlho vašu pokožku mladú a krajšiu, nemusíte voliť len rôzne kozmetické prípravky a krémy. Na to, aby ste si zachovali svoj mladý výzor, môžete urobiť aj zmeny v diéte.

V tomto článku vám prinášame jedlá, ktoré majú pozitívny vplyv na vašu pokožku. Udržia vás dlhšie mladé a dokonca vás môžu aj omladiť.

Losos - losos patrí medzi ryby, ktoré by ste mali konzumovať dva až trikrát týždenne, aby ste vďaka omega-3 mastným kyselinám a bielkovinám podporili stav vašej pokožky. Už o šesť týždňov uvidíte, že vyzeráte mladšie.

Článok pokračuje pod reklamou


Orechy - len hrsť orechov denne vám pomôže prijať dostatok dobrých tukov, ktoré majú pozitívny vplyv na vašu pokožku. Pozitívne na ňu vplývajú aj antioxidanty a minerály, ktoré v orechoch nájdete.

Farebné bobule - čučoriedky, maliny, jahody, černice, granátové jablká, višne, čerešne... Všetky tieto bobuľovité ovocia v sebe skrývajú antioxidant antocyanín, ktorý pomáha chrániť a reparovať bunky vašej pokožky.

Brokolica - v brokolici sa zase nachádza antioxidant quercetín, ktorý má protizápalové účinky, vďaka ktorým znižuje druhý najväčší dôvod starnutia.

Cesnak - cesnak, ale aj cibuľa, obsahujú antioxidanty, ktoré bojuje proti voľným radikálom, čo je dobré nie len pre vašu pokožku, ale aj pre váš imunitný systém.

Fazuľa - hlavne v čiernej fazuli nájdeme veľa antocyanínu, ktorý je spojený s obmedzovaním procesu starnutia.

Paradajky - lykopén, ktorý nájdete aj vo vodnom melóne a grapefruitoch, je silnou zbraňou v boji proti voľným radikálom. Spomaľuje tak starnutie. Okrem iného, pokožku chráni aj pred slnečným žiarením.

Špenát - v špenáte zase nájdeme luteín, ktorý má schopnosť podporiť hydratáciu pokožky a zvýšiť kapacitu pokožky pre ďalšie antioxidanty. Nájdeme ho aj v kukurici, keli a inej zelenine.

Žltá a oranžová koreňová zelenina - vďaka týmto druhom zeleniny prijmete dostatok beta-karoténov, ktoré sú dobré nie len pre vaše oči, ale aj pokožku. Dobrými voľbami sú mrkva, sladké zemiaky či tekvica.

Voda - samozrejmým dôvodom, prečo je voda v tomto ohľade dôležitá je skutočnosť, že vás udržiava hydratovaných. Preto jej pite dostatok a ak radi pijete aj nápoje, ktoré dehydratujú, pite jej ešte viac.

Čaj - katechíny nájdete v zelenom čaji sú antioxidanty, ktoré pozitívne vplýva na vašu pokožku. Ich aktivitu v bunkách zvýšite, ak si do čaju dáte niekoľko kvapiek citróna. Postačí vypiť štyri až šesť šálok denne.

Víno - v červenom víne sa tiež nachádzajú katechíny a okrem toho je v ňom aj ďalší potentný antioxidant resveratrol, ktorý má pozitívne účinky proti starnutiu.

Letný režim, pôvodne z 03.01.2015.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist