InstagramFacebookYoutube
Tréning

Čo by mali hokejisti trénovať v lete?

12. júna 2014
Čo by mali hokejisti trénovať v lete?
SlovakFitness.sk je sesterským webom hokejových portálov SlovakNHL.sk a SlovakKHL.sk, ktoré navštevuje aj veľa začínajúcich či pokročilých hokejistov. A tí ak chcú byť úspešní, nelenia ani v lete. Na čo by sa počas letnej prípravy mali zameriavať?

Letný tréning mimo ľadu by sa mal zamerať na rozvoj zručností, ktoré sa dajú preniesť na ľad, ale hlavne kondície, sily, výbušnosti a rýchlosti. Pre efektívnu prípravu netreba veci komplikovať a sústrediť sa na tieto základne aspekty:

1. ROZVOJ SILY
Samozrejmosťou by malo byť posilňovanie, ktorého prím hrajú staré-dobré činky. Tie nemožno nahradiť žiadnym trendovým programom. Užitočné sú aj cviky s vlastnou váhou tela či fit loptou, ale činky s väčšou váhou by mali byť jadrom vašej letnej prípravy.

Článok pokračuje pod reklamou


2. ROZVOJ RÝCHLOSTI
Je dokázané, že medzi behom a korčuľovaním existuje priama úmera. Čím ste rýchlejší na suchu, tým budete rýchlejší aj na ľade. Mimo neho je dôležité rozvíjať rýchlosť pomocou behania, ako aj výbušnými cvikmi na nohy.

3. ROZVOJ KOORDINÁCIE
Koordinácia na ľade je kľúčová v mnohých herných situáciách, a preto by sa malo venovať počas leta aj jej. Hokejista by mal byť dobre prepojený so svojim telom a túto schopnosť zlepší, ak do svojho tréningu zaradí cvičenia, ktoré vyžadujú koordináciu, ako aj sa venovať doplnkovým športom ako je tenis, basketbal či futbal.

4. ROZVOJ KONDIČKY
Leto je obdobie, kedy pripravujeme telo na náročnú sezónu. Preto je základom rozvoj kondície. Mnohí si po d tým predstavia dlhé behy do kopcov, ale efektívnym spôsobom je aj zaradenie vysoko intenzívnych intervalových tréningov. Príkladom sú šprinty, ktoré trvajú tak dlho ako jedno striedanie v hokeji – 30 až 40 sekúnd, a sú oddelené krátkou prestávkou.

5. ROZVOJ FLEXIBILITY KĹBOV
Každý športovec profituje z pružnosti svojich kĺbov. Tá zvyšuje športovú výkonnosť, pretože umožňuje kompletnejší a prirodzenejší rozsah pohybu počas športovania. Najlepšie ju dosiahnuť dynamickou rozcvičkou pred samotným tréningom a potréningovým statickým strečingom.

6. ROZVOJ PRÁCE S HOKEJKOU
Nemenej dôležitým aspektom letnej prípravy hokejistu mimo ľadu je práca s hokejkou. To, čo by mal každý hokejista robiť v lete najradšej, spočíva v driloch, ktoré sú zamerané na rozvoj citu v rukách, presnosti a tvrdosti streľby, presnosti prihrávky a koordinácie.

Článkom o hokejovej príprave sa ešte budeme venovať...?


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist