InstagramFacebookYoutube
Výživa

Nízkosacharidová diéta vyhráva nad nízkotučnou

25. novembra 2014
Nízkosacharidová diéta vyhráva nad nízkotučnou
Pre ľudí, ktorí chcú prísť o nadbytočnú váhu a podporiť činnosť svojho srdca, by mohlo byť lepším riešením obmedzenie príjmu sacharidov ako znížený príjem tukov. Odhalila to nová štúdia Univerzity v New Orleans.

V malej klinickej štúdii sa výskumníci zamerali na 148 dospelých ľudí s obezitou, ktorým náhodným výberom nariadili dva druhy diéty. Jedna skupina dodržiavala nízkosacharidovú diétu, druhý nízkotučnú. Potom sa porovnali výsledky po roku. A záver?

Skupina, ktorá prijímala menej sacharidov (v priemere 127 gramov denne), schudla behom testovacie obdobia viac kilogramov, ako tí ľudia, ktorí sa vyhýbali tukom (nemohli prijať viac ako 30 % kalórií z tukov). Navyše, prvá skupina mala aj zlepšené výsledky v úrovniach cholesterolu a triglycerídu.

Článok pokračuje pod reklamou


„V priemere schudli o 3,7 kilogramu viac ako druhá skupina a prišli o viac podkožného tuku,“ povedal Dr. Tian Hu, ktorého doplnila Dr. Lydia Bazzanová: „Nízkosacharidové diéty bývajú tradične vnímané ako rizikové. Ja si ale myslím, že väčšina ľudí prijíma príliš veľa sacharidov.“

Napriek tomu, že mnohí ľudia tento typ diéty môžu vnímať kritickejšie, faktom je, že okrem zníženia zlého cholesterolu a pri takejto výžive zvýšila aj úroveň dobrého cholesterolu. To však mohlo zapríčiniť aj to, že v diéte mali viac zdravých tukov ako tých nezdravých.

Výskum nakoniec dokončilo 82 % ľudí na nízkotučnej diéte a 79 % ľudí na nízkosacharidovej. Subjekty z „nízkotučnej skupiny“ schudli za rok v priemere 1,8 kilogramu, kým ľudia z druhej až 5,5 kilogramu. Diéty sa pritom nedodržiavali striktne.

Takisto vedci poznamenávajú, že výskum trval len jeden rok, a tak si nie sú istí, aké závery by mohli vyvodiť v otázke dlhodobých výhod. Veria však, že ľudia nemusia dramaticky znížiť príjem sacharidov, ak si budú vyberať tie kvalitnejšie – ovocie, zelenina, strukoviny, celozrnné výrobky. Urobia tým pre svoje zdravie veľa dobrého.

Ukážkou správneho stravovania je podľa expertov stredomorská výživa, v ktorej ľudia jedia pomerne dosť sacharidov i tukov, ale predsa majú dobré srdcovocievne zdravie. Dôvodom toho je, že si vedia vybrať a prijímajú veľa dobrých sacharidov i dobrých tukov. Ak teda hľadáte inšpiráciu, hľadajte ju tam.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist