Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

Nízkosacharidová diéta vyhráva nad nízkotučnou

25. 11. 2014
ikonka
Pre ľudí, ktorí chcú prísť o nadbytočnú váhu a podporiť činnosť svojho srdca, by mohlo byť lepším riešením obmedzenie príjmu sacharidov ako znížený príjem tukov. Odhalila to nová štúdia Univerzity v New Orleans.

V malej klinickej štúdii sa výskumníci zamerali na 148 dospelých ľudí s obezitou, ktorým náhodným výberom nariadili dva druhy diéty. Jedna skupina dodržiavala nízkosacharidovú diétu, druhý nízkotučnú. Potom sa porovnali výsledky po roku. A záver?

Skupina, ktorá prijímala menej sacharidov (v priemere 127 gramov denne), schudla behom testovacie obdobia viac kilogramov, ako tí ľudia, ktorí sa vyhýbali tukom (nemohli prijať viac ako 30 % kalórií z tukov). Navyše, prvá skupina mala aj zlepšené výsledky v úrovniach cholesterolu a triglycerídu.

„V priemere schudli o 3,7 kilogramu viac ako druhá skupina a prišli o viac podkožného tuku,“ povedal Dr. Tian Hu, ktorého doplnila Dr. Lydia Bazzanová: „Nízkosacharidové diéty bývajú tradične vnímané ako rizikové. Ja si ale myslím, že väčšina ľudí prijíma príliš veľa sacharidov.“

Článok pokračuje pod reklamou


Napriek tomu, že mnohí ľudia tento typ diéty môžu vnímať kritickejšie, faktom je, že okrem zníženia zlého cholesterolu a pri takejto výžive zvýšila aj úroveň dobrého cholesterolu. To však mohlo zapríčiniť aj to, že v diéte mali viac zdravých tukov ako tých nezdravých.

Výskum nakoniec dokončilo 82 % ľudí na nízkotučnej diéte a 79 % ľudí na nízkosacharidovej. Subjekty z „nízkotučnej skupiny“ schudli za rok v priemere 1,8 kilogramu, kým ľudia z druhej až 5,5 kilogramu. Diéty sa pritom nedodržiavali striktne.

Takisto vedci poznamenávajú, že výskum trval len jeden rok, a tak si nie sú istí, aké závery by mohli vyvodiť v otázke dlhodobých výhod. Veria však, že ľudia nemusia dramaticky znížiť príjem sacharidov, ak si budú vyberať tie kvalitnejšie – ovocie, zelenina, strukoviny, celozrnné výrobky. Urobia tým pre svoje zdravie veľa dobrého.

Ukážkou správneho stravovania je podľa expertov stredomorská výživa, v ktorej ľudia jedia pomerne dosť sacharidov i tukov, ale predsa majú dobré srdcovocievne zdravie. Dôvodom toho je, že si vedia vybrať a prijímajú veľa dobrých sacharidov i dobrých tukov. Ak teda hľadáte inšpiráciu, hľadajte ju tam.
Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Sme aj na Instagrame
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist