InstagramFacebookYoutube
Výživa

Sacharidy, ktoré pália tuky

27. marca 2015
Sacharidy, ktoré pália tuky
Ak sa snažíte schudnúť, viac ako slovo „tuk“ vás vystraší iné slovo – „sacharid“. Sacharidy sú živiny, ktorých množstvo sa pri redukcii váhy znižuje. Niektoré sú z tohto pohľadu lepšie ako iné, no existujú aj také, ktoré proces chudnutie zefektívnia.

Sacharidy možno rozdeliť na jednoducho a komplexné. Tým jednoduchým, medzi ktoré patria aj sladkosti či biele pečivo, je dobré sa pri chudnutí vyhýbať. Komplexné toľko neškodia a obsahujú aj dôležité živiny.

Väčšina ľudí sa v diéte sacharidom vo všeobecnosti vyhýba, no tieto tri nebudú určite vašimi nepriateľmi a pomôžu vám naplniť svoj cieľ schudnúť:

Článok pokračuje pod reklamou


1. Quinoa
Toto zrno obsahuje veľmi veľa vlákniny. Obsahuje jej dvakrát toľko, ako ktorýkoľvek iný sacharid alebo iný druh zrna. Väčšie množstvo vlákniny spomaľuje trávenie jedla a vylučovaniu cukru do krvi. Vďaka tomu sa spomaľuje vylučovanie inzulínu, ktorý je zodpovedný za ukladanie tukov. To vedie k podpore chudnutia. Takisto produkuje menej voľných mastných kyselín, ktorých nadmerné množstvo vedie k výkyvom hladiny krvných cukrov.

2. Zelený jačmeň
Jačmeň je obilnina, ktoré obsahuje veľa prospešných živín. Nie je len plný vitamínov a minerálov, ale obsahuje aj veľké množstvo vlákniny. Tá kontroluje úroveň cukru v krvi, zlepšuje trávenie, zvyšuje pocity sýtosti a podporuje chudnutie priamo aj nepriamo. Mladý zelený jačmeň obsahuje chlorofyl, ktorý sa podieľa na prečisťovaní pečene, neutralizovaní toxínov, tvorbe priaznivej črevnej mikroflóry. Jačmeň vám tiež dodá energiu a bojuje proti stresu, ktorý chudnutie spomaľuje.

3. Sladké zemiaky
Sladké zemiaky sú chutné a určite vás poteší, že ich pri chudnutí môžete jesť bez výčitiek. Obsahujú veľa živín, ktorých kombinácia z nich robí výborné jedlo do diéty. Ich tajomstvom pri podpore pálenia tukov je, že obsahujú adiponektín. Keď ho máte v tele veľa, klesne úroveň inzulínu, čo z dlhodobého hľadiska vedie k efektívnejšiemu spaľovaniu tukov.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist