SlovakFitness.sk

Zaujímavosti 28. 01. 2018

Čo je to svalová pamäť?

ikonka
Sedliacky rozum nám hovorí, že ak pravidelne a dlhodobo posilňujeme a potom na niekoľko týždňov prestaneme, tak začneme strácať svalovú hmotu a prídeme o pokroky, ktoré sme urobili. V skutočnosti to však nemusí byť až taká katastrofa. Existuje tu totiž svalová pamäť.

Ak by ste aj o svalové objemy prišli, stačilo by sa vrátiť k cvičeniu a pomerne ľahko by ste stratené pokroky získali naspäť. Je to, akoby si svaly pamätali, kde ste prestali. Tento fenomén dostal pomenovanie svalová pamäť.

V skutočnosti však nejde o pamäť zabudovanú vo vašich svaloch. Vo vašich svaloch nie je miesto, kde sa ukladajú spomienky na objemy, ktoré svaly mali. Tieto spomienky sú uložené, tak ako všetky ostatné, v mozgu.

Je to skoro ako jazda na bicykli – raz sa ju naučíte a už ju nezabudnete. Nemusíte sa bicyklovať pokojne aj dekády, ale keď sa následne posadíte na bicykel, budete sa vedieť bicyklovať. Funguje to, či ide o korčuľovanie, surfovanie alebo iné činnosti.

V mozgu sa uloží to, čo pravidelne opakujete. Na tomto princípe funguje aj svalová pamäť. Mozog si nepamätá len to, že ste pravidelne dvíhali činky. Pamätá si aj to, akým spôsobom dochádzalo k vybudovaniu svalovej hmoty. Nemusíte teda objavovať cestu, už na nej ste a preto ide všetko ľahšie.

K tomuto pojmu sa mnohí ľudia stávali skepticky, ale už aj vedci dokázali, že svalová pamäť existuje a ide o druh procedurálnej pamäte.

Táto pamäť však so sebou prináša aj problémy. Ak ste sa totiž v minulosti naučili robiť napríklad drepy so zlou technikou, aj po návrate a uvedomení si chýb, sa len s ťažkosťami budete vyhýbať tomu, že budete pri technike cvičenia zachádzať na nesprávnu koľaj. Ak ste teda robili chybu predtým, budete ju robiť aj teraz.

Samozrejme, dá sa to všetko napraviť, ale je to mimoriadne ťažké. Musíte si chybu uvedomiť a koncentrovať sa na každý pohyb. V každej sérii, v každom tréningu počas dlhého obdobia. Aj preto je dôležité sa naučiť cviky vykonávať správne hneď v začiatočníckej fáze. V tom môže pomôcť dobrý osobný tréner.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
ako-znizit-hladinu-stresoveho-hormonuAko znížiť hladinu stresového hormónu? tri-myty-spojene-s-cvicenim-a-unavou-centralneho-nervoveho-systemuTri mýty spojené s cvičením a únavou centrálneho nervového systémupizza-je-na-ranajky-lepsia-ako-vacsina-cerealiiPizza je na raňajky lepšia ako väčšina cereáliímozgove-vlny-vam-prezradia-kto-je-vasim-priatelomMozgové vlny vám prezradia, kto je vaším priateľomkluc-k-dlhovekosti-nelezi-v-posilnovni-ani-v-kuchyniKľúč k dlhovekosti neleží v posilňovni ani v kuchyni
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist