Novinka na webe:  Sprievodca výberom tréningového plánu »
( v hlavnom menu nájdete medzi Užitočnými nástrojmi / Nástrojmi )
Suplementy 21. 11. 2018

Vytunujte si suplementy IV. – kreatín a arginín

ikonka
Doplnky výživy sú cestou, akou si zefektívniť snahu za dosahovaním svojich fitness cieľov. Aj suplementy však môžete ešte vylepšiť. V poslednej časti tohto krátkeho seriálu sa pozrieme na to, ako si môžete „vytunovať“ kreatín a arginín.

Kreatín monohydrát

Ide o jeden z najpopulárnejších doplnkov výživy medzi športovcami a kulturistami na svete. Je účinný a potvrdzuje to aj nemalé množstvo štúdií. Kreatín podporuje vašu ATP energiu, vďaka čomu vaše svaly fungujú efektívnejšie – vytlačia viac váhy, urobia viac opakovaní. Ďalej tiež nasáva tekutiny do svalových buniek, vďaka čomu sú silnejšie a vitálnejšie. Takisto podporuje rastový faktor-1, ktorý pomáha podporovať dlhšiu anabolickú fázu.

Kreatín si môžete vylepšiť tým, že spolu s ním začnete užívať beta-alanín. Tiež ide o aminokyselinu, ktorá sa skombinuje s histidínom a vytvorí karnosín. Ten pomáha zvyšovať silu a odolnosť voči únave. Budete teda môcť cvičiť s ešte väčším váhami a ešte dlhšie. Pre najlepšie účinky sa odporúča prijať 3 až 5 gramov kreatínu pred a po cvičení s 1 až 2 gramami beta-alanínu.

Arginín

Hlavnou výhodou arginínu je produkcia oxidu dusnatého, ktorý pomáha uvoľňovať a rozširovať cievy tak, aby nimi mohlo prúdiť viac krvi, kyslíka a živín do pracujúcich svalových vlákien. Takisto podporuje hladinu rastového hormónu a uvoľňovanie inzulínu.

Podporiť jeho účinnosť môžete pridaním citrulínu. Ten sa sám mení na arginín a zvyšuje hladinu oxidu dusnatého viac ako samotný arginín. Vedci však tiež prišli, že viac ako nahradím arginínu citrulínom získate, ak obe látky skombinujete dokopy. Asi 30 minút pred tréningom prijmite 3 až 5 gramov arginínu a 3 gramy citrulínu.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist