SlovakFitness.sk

Suplementy 21. 11. 2018

Vytunujte si suplementy IV. – kreatín a arginín

ikonka
Doplnky výživy sú cestou, akou si zefektívniť snahu za dosahovaním svojich fitness cieľov. Aj suplementy však môžete ešte vylepšiť. V poslednej časti tohto krátkeho seriálu sa pozrieme na to, ako si môžete „vytunovať“ kreatín a arginín.

Kreatín monohydrát

Ide o jeden z najpopulárnejších doplnkov výživy medzi športovcami a kulturistami na svete. Je účinný a potvrdzuje to aj nemalé množstvo štúdií. Kreatín podporuje vašu ATP energiu, vďaka čomu vaše svaly fungujú efektívnejšie – vytlačia viac váhy, urobia viac opakovaní. Ďalej tiež nasáva tekutiny do svalových buniek, vďaka čomu sú silnejšie a vitálnejšie. Takisto podporuje rastový faktor-1, ktorý pomáha podporovať dlhšiu anabolickú fázu.

Kreatín si môžete vylepšiť tým, že spolu s ním začnete užívať beta-alanín. Tiež ide o aminokyselinu, ktorá sa skombinuje s histidínom a vytvorí karnosín. Ten pomáha zvyšovať silu a odolnosť voči únave. Budete teda môcť cvičiť s ešte väčším váhami a ešte dlhšie. Pre najlepšie účinky sa odporúča prijať 3 až 5 gramov kreatínu pred a po cvičení s 1 až 2 gramami beta-alanínu.

Arginín

Hlavnou výhodou arginínu je produkcia oxidu dusnatého, ktorý pomáha uvoľňovať a rozširovať cievy tak, aby nimi mohlo prúdiť viac krvi, kyslíka a živín do pracujúcich svalových vlákien. Takisto podporuje hladinu rastového hormónu a uvoľňovanie inzulínu.

Podporiť jeho účinnosť môžete pridaním citrulínu. Ten sa sám mení na arginín a zvyšuje hladinu oxidu dusnatého viac ako samotný arginín. Vedci však tiež prišli, že viac ako nahradím arginínu citrulínom získate, ak obe látky skombinujete dokopy. Asi 30 minút pred tréningom prijmite 3 až 5 gramov arginínu a 3 gramy citrulínu.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
mate-po-styridsiatke-toto-su-suplementy-pre-vasMáte po štyridsiatke? Toto sú suplementy pre vásznaky-toho-ze-uzivate-az-prilis-vela-probiotikZnaky toho, že užívate až príliš veľa probiotíkpat-doplnkov-vyzivy-ktore-vam-po-treningu-podporia-regeneraciuPäť doplnkov výživy, ktoré vám po tréningu podporia regeneráciu co-sa-stane-ked-budete-uzivat-denne-kolagenČo sa stane, keď budete užívať denne kolagén? ako-vam-aminokyseliny-pomahaju-budovat-a-uchovavat-siluAko vám aminokyseliny pomáhajú budovať a uchovávať silu?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist