Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 20. 11. 2018

Ako prestať s bezmyšlienkovým jedením?

ikonka
Ak chcete mať pod kontrolou svoju hmotnosť, musíte sa uistiť, že jedávate zmysluplne. Prinášame vám šesť krokov, ktoré vám pomôžu vyrovnať sa s bezmyšlienkovým jedením, ktoré často vedie aj k priberaniu.

1. Hľadajte vzorce správania
Všimnite si, čo je dôvodom volieb, ktoré robíte. Mnoho z nás volí jedlo ako reakciu na emóciu – ak ste v strese alebo máte za sebou zlý deň, siahnete po víne, čokoláde alebo jedle, ktoré možno považovať za „útechu“. Keď zistíte, aké sú u vás vzorce správania, nabudúce budete vedieť, že môžete reakciu na emóciu ovplyvniť. Keď budete nabudúce v strese, premyslíte si, aké následky bude mať, keď si dáte horalku alebo inú sladkosť a opýtajte sa, či to stojí za to.

2. Vyhnite sa nutkaniu jesť
Je ľahšie vyhnúť sa jedlám, z ktorých priberáte, ak vám neustále neškvŕka v bruchu. Aby ste dostali pod kontrolu váš apetít, mali by ste sa uistiť, že prijímate dostatok bielkovín a vlákniny, ktoré vás naplnia na dlhšie obdobie. Ďalej musíte piť veľa vody. Tú si skúste dať vždy, keď pocítite hlad. Možno nakoniec išlo len o smäd.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Premyslíte si prípravu jedál
Pár zmien v príprave vašich obľúbených jedál by mohlo urobiť rozdiel pre všetkých ľudí, ktorí sa snažia mať pod kontrolou svoju hmotnosť. Pripravte si ich dopredu a neimprovizujte. Všetko si dopredu naplánujte, nakupovať choďte len s nákupným zoznamom a nepreháňajte to s veľkosťou porcie.

4. Jedlá poriadne prežúvajte
Ak si dáte záležať pri jedení na prežúvaní, mohlo by sa vám to vrátiť. Vedci zistili, že ľudia, ktorí jedlo dlhšie prežúvajú, nakoniec príjmu menej kalórií, pretože sa skôr nasýtia. Je to preto, že dajú čas hormónom regulujúcich apetít, aby začali fungovať.

5. Upravte svoju kuchyňu
Ak nechcete nechať nič na náhodu, tak vymeňte taniere v kuchyni za menšie. Ľudia, ktorí používajú väčšie taniere, misy a poháre, majú tendenciu toho zjesť viac. Takisto nakladajte jedlo priamo zo sporáku. Pravdepodobnosť prejedenia je väčšia, ak máte jedlo položené na stole.

6. Odstráňte rozptýlenia
Zmysluplné jedenie dosiahnete ľahšie, keď budete sedieť za stolom bez žiadnych rozptýlení a zameriate sa len na samotné jedlo. To znamená, že bude vypnutá televízia, rádio a nebudete mať pri sebe mobilný telefón či tablet. Keď jete a popritom niečo robíte, prestanete vnímať signály, že už ste nasýtení.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist