Kulturistika 12. 12. 2018

Tréning legendy XXIV. – Dave Draper a tréning nôh

ikonka
Dave Draper toho vďaka kulturistike dosiahol v živote veľa. Predstavil sa vo filmoch, napísal knihy, motivoval druhých. Táto legenda zo zlatej éry kulturistiky sa rada delila aj o svoje tréningy. A my sa dnes podelíme o jej tréning nôh.

Víťaz prestížnych súťaží Mr. America či Mr. World cvičil päťkrát do týždňa. Pondelok patril hrudníku, chrbtu a ramenám, no utorok zasvätil tréningu nôh, ktorý si v dnešnej časti nášho seriálu priblížime. Nohy ešte trénoval aj v sobotu, ale vtedy k tomuto rozpisu pridal ešte supersériu ľahkých mŕtvych ťahov s cvikom známym ako rope tucks, ktorý sa viac zameriaval na brušné svalstvo.

Utorkový tréning bol zložený z pätice cvikov. Hneď tri z nich boli spojené to trojsérie, v ktorej ich vykonal bez prestávky po sebe. Išlo o izolované cviky na stehná – predkopávania a zakopávania, po ktorých ešte urobil výpony na lýtka. Počet sérií bol tri až päť podľa toho, ako sa cítil.

Hlavným bodom programu sa stali drepy. Tie cvičil v piatich až siedmich sériách, pričom začal s ľahšími váhami a väčším počtom opakovaní. Od 15 sa postupne prepracoval cez 12, 10 a 8 až k šiestim. Ak cvičil sedem sérií, pridal na začiatok ešte jednu sériu s 15 opakovaniami a na koniec jednu so 6.

Bodkou za tréningom boli mŕtve ťahy, ktoré robil s ťažkými váhami v piatich sériách. Opakovania sa snažil držať pod hranicou 10, ale nechcel ich robiť menej ako šesť. Takisto využíval princíp pyramídy, keď začínal s ľahšími váhami a postupne ich zvyšoval.

Dave Draper a jeho tréning nôh
Cvik Série Opakovania
Trojséria:
Predkopávanie v sede
Zakopávanie v ľahu
Výpony v stoji
3-5
10-12
8-12
15-20
Drepy 5-7 15-6
Mŕtve ťahy 5 10-6


Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist