SlovakFitness.sk

Tréning 04. 02. 2019

Prečo by mali dať šancu joge aj chlapi?

ikonka
Keď ľudia spomenú jogu, nejak sa im automaticky v hlave vybaví spojitosť so ženami. Joga vo všeobecnosti nie je pre mužov až taká atraktívna, ak si odmyslíme atraktívne dámy, ktoré sa jej venujú. Aj pre mužov však joga prináša mnoho výhod.

Je povzbudivé, že rastie počet mužov, ktorí si výhody jogy všimli a neboja sa chodiť cvičiť aj napriek tomu, že väčšinou vytŕčajú z davu dám. Ak aj vy zvažujete, že by ste jej dali šancu a nie ste si istí, potom sa vás pokúsime presvedčiť, že urobíte dobré rozhodnutie, ak jej dáte šancu.

V prvom rade si treba uvedomiť, že pri cvičení jogy ide o celé telo. Samozrejme, neprecvičíte ho tak, ako s posilňovni, ale nie je to len o sedení, dýchaní, meditovaní a pocitoch. To sú všetko len stereotypy.

Podľa vedeckých výskumov dokáže joga posilňovať svaly, zvyšuje ich pružnosť a zlepšuje u človeka aj rovnováhu a stabilitu. Niektoré štúdie dokonca odhalili jej pozitívny vplyv na kvalitu spánku. Dosť známy je aj vplyv na uvoľnenie človeka.

Ak si aj napriek tomu stále myslíte, že joga je príliš ženská, potom si uvedomte, že sa jej venujú aj tí najmužnejší športovci sveta. A keď sa jej nestráni hviezda MMA, NHL, NBA či NFL, prečo by ste sa jej mali strániť vy?

Štatisticky je len necelá pätina cvičencov jogy mužského pohlavia. Pritom jej počiatky sa spájajú len s cvičením indických mužov. Joge sa pred tisíckami rokov ženy nevenovali. Preto je viac ako zrejmé, že za nezáujem súčasných mužov, môžu hlavne mýty a stereotypy.

Komu záleží na svojom zdraví a dlhovekosti, potom by sa mal odhodlať jogu vyskúšať. Aj keď v očiach muža nejde o „skutočný tréning“, v skutočnosti cibrí prepojenie mysle a tela, ktoré potom pozitívne vplýva aj na iné činnosti.

Niektoré polohy v joge sú zároveň také náročné, že ich hocikto nezvládne a stimulujú svaly tak významne, že im budujú funkčnú silu, ktorú by ste v posilňovni nevybudovali. Taktiež sa vám zíde aj v iných činnostiach.

Zdravotné prospešné účinky sú najmä mentálneho charakteru, ale taktiež môže dochádzať k znižovaniu krvného tlaku a srdcového tepu. Svaly sú menej náchylné na zranenia, zvyšuje sa ich funkčná sila a flexibilita. Joga má tiež pozitívny vplyv u tých, ktorých trápia bolesti krížov.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
trening-so-svihadlom-ktory-vas-bude-bavitTréning so švihadlom, ktorý vás bude baviťvas-trening-vas-moze-zabit-akoVáš tréning vás môže zabiť. Ako? styri-tvrdenia-o-drepoch-ktore-su-len-mytmiŠtyri tvrdenia o drepoch, ktoré sú len mýtmi pat-crossfit-treningov-ktore-mozete-robit-aj-domaPäť CrossFit tréningov, ktoré môžete robiť aj doma volne-vahy-jednotlive-druhy-ich-silne-a-slabe-strankyVoľné váhy – jednotlivé druhy, ich silné a slabé stránky
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist