Novinka na webe:  Sprievodca výberom tréningového plánu »
( v hlavnom menu nájdete medzi Užitočnými nástrojmi / Nástrojmi )
Kulturistika 03. 04. 2019

Tréning legendy XXVIV. – Larry Scott a tréning celého tela

ikonka
Larry Scott je skutočnou legendou profesionálnej kulturistiky. Ako vôbec prvý vyhral Mr. Olympia a ako prvý získal tituly na troch najprestížnejších súťažiach vtedajšej doby, keď pridal aj víťazstvá na Mr. America a Mr. Universe. Dnes sa pozrieme na to, ako sa mu podarilo vybudovať jeho postavu.

Jediný pretekár, ktorý na pódiách Mr. Olympia nikdy neprehral, patril do generácie kulturistov, ktorí otvorili dvere steroidom. Jeden z jeho najobľúbenejších tréningov však mal korene ešte v ére pred ich príchodom.

Ide o druh tréningu, ktorý je rokmi overený a ktorý prináša svalové prírastky aj pokročilým cvičencom, ktorí inak majú problém nabrať hmotu.

Článok pokračuje pod reklamou


Scott, ktorý neskôr prešiel na moderné tréningové splity, v ňom precvičoval celé telo. Na každú svalovú partiu bol vyhradený jeden cvik vykonávaný v šiestich sériách. Opakovania sa potom líšili od danej partie.

Dvojnásobný víťaz Olympie postupne odcvičil tlaky na lavičke, pri ktorých mal činku nad krkom, drepy s veľkou činkou, výpony lýtok, tlaky v stoji s činkou za hlavou, sťahovanie hornej kladky k hrudníku, francúzske tlaky a bicepsové zdvihy s oporou v lakťoch. Nakoniec ešte pridal 100 až 150 opakovaní dvíhaní nôh v ľahu.

Tréning sa vykonáva trikrát týždenne, pričom medzi dvoma je vždy aspoň deň voľný pre zabezpečenie regenerácie. V tomto rozpise je ideálny pre naturálnych, pokročilých cvičencov. Začiatočníci by potrebovali ubrať na počte sérií. Trebárs o polovicu.

Tréning Larryho Scotta
Cvik Série Opakovania
Tlaky na lavičke
6
6-8
Drepy
6
8
Výpony
6
15-20
Tlaky v stoji za hlavou
6
6-8
Sťahovanie hornej kladky k hrudníku
6
8-10
Francúzske tlaky
6
6-8
Bicepsové zdvihy s oporou v lakťoch
6
6-8
Dvíhanie nôh v ľahu
1
100-150


Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist