Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Chyby pri chudnutí II. – Skoré a nadmerné obmedzovanie kalórií

23. 02. 2021
ikonka
Podobne ako s tréningom, o ktorom bola reč v prvej časti série, sa pri chudnutí dopúšťa veľa cvičencov rovnakej chyby aj v strave – s veľkým elánom sa vrhnú na diétu, ktorá je založená na drastickom znížení kalórií. Myslia si, že sa tak rýchlejšie dopracujú k výsledkom. Opak je však pravdou a opäť ide o chybný prístup k chudnutiu.

Hoci niektorí ľudia dokážu vydržať redukčnú diétu pár týždňov a tešia sa z výsledkov, nakoniec však u nich dôjde k neželanému jojo efektu. Veľa ľudí sa pritom nedokáže k výsledkom dopracovať, pretože stratia motiváciu i energiu. A keď by aj pri cvičení vydržali, strava sa stane neriešiteľným problémom.

Ak by však niekto aj vydržal v takom obmedzenom režime fungovať viac ako pár týždňov, začalo by ho to negatívne ovplyvňovať viacerými spôsobmi.

Negatívne by to vplývalo na hormonálnu rovnováhu, telu by mohli chýbať potrebné živiny, znižovala by sa schopnosť regenerácie z tréningov, spomalil by sa vám metabolizmus, znížila chuť na sex a poklesla výkonnosť – fyzická i mentálna. A čo sa vám nekontrolovane zvýši? Chuť do jedla! Vďaka zvýšeniu hladiny grelínu. A k tomu aj riziko depresie. Vďaka zníženiu hladiny leptínu.

Článok pokračuje pod reklamou

Okrem dvoch spomínaných hormónov sa zvýši aj koncentráciu kortizolu. Ide o stresový hormón, ktorý je zlá pre vašu svalovú hmotu. A tú chcete brániť, aby ste mali rýchlejší pokojový metabolizmus. Chronické zvýšenie tohto hormónu zároveň obmedzuje potenciál spaľovania tukov a je spojené s nízkou energiou.

Táto stratégia sa teda dá uplatniť len v extrémnych situáciách a krátkodobo. Určite sa pritom nehodí na začiatok procesu chudnutia, ale skôr na záver, keď už sa blíži váš cieľový termín. A hodí sa to skôr pre súťažných kulturistov, ako bežných ľudí.

Pre bežného človeka je lepšie voliť postupný prístup k strave. Uberať kalórie postupne po menších množstvách, aby sa bolo po týždňoch možné ešte niekam posunúť. A aby ste hneď po týždni či dvoch neprišli o chuť dosiahnuť svoj cieľ! Takýmto spôsobom sa udržíte aj v lepšej mentálne kondícii a neohrozíte svoje zdravie.

Nežeňte sa príliš rýchlym chudnutím a uberte z kalorického príjmu len toľko kalórií, aby ste chudli okolo pol kilogramu až kilogramu týždenne. A ideálne je pristupovať k strave tak, aby ste si vybudovali zdravú a vyváženú diétu, ktorá s vami zostane aj po naplnení svojho cieľa.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist