Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Jedlá, o ktorých by ste nepovedali, že majú toľko bielkovín ako arašidové maslo

04. 06. 2021
ikonka
Arašidové maslo je veľmi populárnym pokrmom v Severnej Amerike. Svoju cestu si prerazilo aj na „starý kontinent“ a jeho popularita pomaly rastie aj v našich končinách. Často si nájde svoje miesto v jedálničku osoby, ktorá sa snaží budovať svaly.

Dôvodom toho je, že takéto osoby potrebujú mať kalorický prebytok a zároveň prijímať veľa bielkovín. A arašidové maslo im to poskytne. Jedna porcia obsahuje 8 gramov bielkovín. Existujú však aj iné jedlá, ktoré sa mu s týmto obsahom vyrovnajú, a možno by ste to o nich ani nepovedali.

Hrach – jedna šálka obsahuje rovnaké množstvo bielkovín ako jedna porcia arašidového masla. Tiež ide o všestrannú surovinu, ktoré vám navyše poskytne 96 % denného príjmu vitamínu C a veľa vlákniny.

Quinoa – jedna šálka obsahuje 8 gramov kompletných bielkovín (obsahuje všetkých deväť esenciálnych aminokyselín), no tie dopĺňajú aj iné cenné živiny, vrátane vlákniny, horčíka a železa.

Článok pokračuje pod reklamou

Semená z červeného melóna – väčšina ľudí ich neje, ale skrýva sa v nich dobre strážené tajomstvo – sú plné bielkovín, železa a horčíka. Je potrebné, aby boli olúpané a vysušené, prípadne aspoň rozdrvené alebo pomleté a opražené. 30 gramov potom obsiahne až takmer 12 gramov bielkovín.

Fazuľa – v minulosti sa tešila väčšej popularite. Obsahuje veľa vlákniny, draslíka, železa, vitamínov C a B6 a jedna šálka väčšiny druhov až 15 gramov bielkovín.

Sušená rajčiny – sušené rajčiny prídu o väčšinu svojho obsahu vody. A tej je v nich veru veľa. O živiny však neprídu. Jedna šálka obsahuje 8 gramov bielkovín, sedem gramov vlákniny, 50 % denné príjmu draslíka a 35 % denného príjmu vitamínu C. V kuchyni sú navyše veľmi všestranné.

Zelené sójové bôby – zo všetkých uvedených jedál majú najväčší podiel bielkovín na jednu porciu – v jednej šálke ich nájdete až 17 gramov. Môžete ich konzumovať samotné, ale hodia sa skvelo aj do šalátov.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist