InstagramFacebookYoutube
Výživa

Lepšia výkonnosť a regenerácia? Čerpajte sacharidy z týchto zdrojov

07. septembra 2021
Lepšia výkonnosť a regenerácia? Čerpajte sacharidy z týchto zdrojov
Zakomponovanie čistých zdrojov kvalitných sacharidov do vašej diéty je dôležité, aby ste mali energiu nie len pre bežné fungovanie, ale aj cvičenie. Ponúkame vám prehľad jedál, ktoré pre vás takým cenným zdrojom budú.

Ak chcete podávať lepšie výkony na tréningoch a optimalizovať si potréningovú regeneráciu, ktorá je kľúčové pre budovanie novej svalovej hmoty, potom svoje sacharidy čerpajte z nasledujúcich zdrojov, ktoré obsahujú aj veľa vlákniny, a tak vás aj na dlhšie zasýtia a poskytnú vám dlhšiu, pozvoľna uvoľňujúcu sa energiu:

1. Ovsené vločky
Ide o jeden z najčistejších zdrojov sacharidov, aké nájdete. Poskytnú vám cennú rozpustnú vlákninu, ktorá podporí činnosť tráviaceho systému a nasýti vás na niekoľko hodín. Poskytujú vám dlho trvajúcu energiu, a preto sú populárne na raňajky. Chránia aj pred ochoreniami srdca.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Sladké zemiaky
Sú sladšie a obsahujú menej škrobu ako bežné zemiaky. Obsahujú veľa vlákniny, vitamínov a antioxidantov. Len vitamínu A nájdete v jednom stredne veľkom sladkom zemiaku skoro osemkrát viac, ako je odporúčaná denná dávka. Pomáhajú imunitnému systému, zdraviu očí a udržujú nízku hladinu krvného cukru.

3. Maslová tekvica
Tento druh ovocia (áno, v skutočnosti ide o ovocie), je často vo fitness odvetví podceňovaný. Jedna šálka na kocky nakrájanej tekvice vám však poskytne 20 gramov kvalitných sacharidov, 6 gramov vlákniny a takmer 90 % denného odporúčaného príjmu vitamínu C. Obsahuje málo kalórií a posilní vám aj zdravie.

4. Quinoa
Toto superjedlo v sebe skrýva okrem kvalitných sacharidov aj bielkoviny s plným spektrom esenciálnych aminokyselín a omega-3 mastné kyseliny. Podporuje proteínovú syntézu i tréningovú výkonnosť. Zároveň vám pomôžu so zdravím, ktoré je pre dlhodobú sústavnú prípravu dôležité.

5. Ružičková kapusta
Je bohatá na rôzne druhy vitamínov, minerálov a antioxidantov. Zároveň je plná vlákniny, pre ktorú budete mať zdravie trávenie a vyrovnanejšiu hladinu krvného cukru. Pomáha redukovať úmrtia buniek a tiež zaceľovať a budovať svaly.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist