InstagramFacebookYoutube
Výživa

Viete ako konzumovať bielkoviny pre nárast svalov a sily?

30. augusta 2022
Viete ako konzumovať bielkoviny pre nárast svalov a sily?
Na to, aby ste svoje svaly udržali v najlepšej možnej kondícii, musíte počas dňa prijímať adekvátne množstvo bielkovín v každom jedle. Toto tvrdenie podporuje aj najnovšia štúdia Texaskej univerzity.

Mnoho Američanov i Európanov získava bielkoviny v nevyrovnaných množstvách, pričom jedným z „hriechov“ je ich nízky príjem ráno, na obed a vysoký večer. Ako ich ale teda prijímať, aby sme podporili svaly optimálne?

Odpoveď prináša americká štúdia, ktorá sa zamerala na zdravé dospelé osoby s podobnými stravovacími návykmi, ktoré denne prijali zhruba 90 gramov bielkovín. Roztriedení boli do dvoch skupín, pričom jedna dané množstvo prijala rovnomerne a druhá nie.

Článok pokračuje pod reklamou


Primárnym zdrojom bielkovín v experimente bolo netučné hovädzie mäso. Prvá skupina skonzumovala 30 gramov bielkovín ráno, na obed i večer. Druhý medzitým skonzumovala 10 gramov na raňajky, 15 gramov na obec a 65 gramov večer. Rozdiel?

Proteínovú syntéza svalov bolo o 25 percent vyššia u subjektov, ktoré prijímali bielkoviny rovnomerne v 30-gramových dávkach, v porovnaní so subjektmi druhej skupiny.

Záverom tak je, že pre efektívnejšie budovanie svalov a ich regeneráciu, je lepšie prijímať bielkoviny rovnomerne. Takisto sa tak vyhneme tomu, že po večeri nehrozí riziko prehnanej exidácie a vzniku glukózy a tukov.

Dobrou rado tak je, aby ste na raňajky nahradili sacharidy, hlavne tie jednoduché, vysokokvalitnými bielkovinami, ktoré môžu byť z vajec, mlieka, jogurtu, orieškov a podobne. S obedom a večerou urobte niečo podobné s tým, že môžete využiť aj mäso či ryby.

Letný režim, pôvodne z 01.07.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist