SlovakFitness.sk

Zdravie 11. 05. 2018

Sedem spôsobov, ako sa zbaviť stresu, ktoré sa vám môžu vypomstiť

ikonka
Možno aj vy robíte jednu z nasledujúcich vecí, ktorými sa snažíte eliminovať zo svojho života stres. Na prvý pohľad znejú logicky a možno niekedy fungujú, no v mnohých prípadoch sa vám môžu vypomstiť.

Ak riešite stres, dajte si pozor na tieto riešenia:

1. Sledovanie televízie
Po dlhom ťažkom dni padne vhod vyvaliť sa na gauč a zapnúť si televíziu. Podľa vedcov však mnohí ľudia následne cítia pocit viny, že neurobili radšej niečo užitočné a tým v sebe podporujú stres. Pri sledovaní televízie si neoddýchnu, ale naopak, o energiu prídu.

2. Neustále prehodnocovanie situácie
Je dobré si problém spôsobujúci stres rozanalyzovať a prísť na riešenie. Nie je však dobré neustále sa k tomu vracať, prehodnocovať situáciu, jej plusy a mínusy. Navyše, ani to riešenie nemusí byť najlepšie, pretože v čase stresu a nízkej nálady je ovplyvnená aj vaša schopnosť riešiť problémy. Najlepšie je sa najskôr zbaviť stresu cvičením alebo veselou hudbou.

3. Rozprávanie sa s priateľmi
Niekedy je to dobrá vec, ale väčšinou tomu tak nie je. Vedci zistili, že keď sa z problémov snažíte vyrozprávať kamarátke alebo kamarátovi, hladina stresu sa u vás v skutočnosti zvýši, pretože sa často problému venuje až príliš veľká pozornosť. Namiesto toho by ste mali povedať o svojich pocitoch raz a následne sa presunúť k potenciálnemu riešeniu.

4. Robenie viacerých vecí naraz
Síce týmto spôsobom zaplníte svoju myseľ inými myšlienkami, no podporujete tým aj iným spôsobom hladinu vášho stresu. Keď pociťujete stres, skúste radšej spomaliť a koncentrovať sa na jednu robotu, ktorú budete robiť pomalšie a koncentrovane.

5. Dlhé vyspávanie
Spánok môže byť dobrá vec na upokojenie nervov, ale ak mu venujete až príliš veľa priestoru, môže sa vypomstiť. Stanete sa letargickí, budete sa ťažšie koncentrovať a vyrovnávať s tým, čo vás trápi.

6. Jedenie upokojujúcich jedál
Jedenie jedál len pre to, aby ste sa upokojili, nie je ideálny spôsob zabíjania stresu a podporovania nálady. Stres totiž ovplyvňuje aj vaše trávenie, takže prijímané kalórie sa v tele ľahšie ukladajú ako tukové zásoby. Tento zvyk vedie k nadváhe a často aj k obezite.

7. Trávenie času na sociálnych sieťach
Niekedy sa na ťažký projekt snažíte zabudnúť alebo si od neho oddýchnuť tým, že si na desať minút sadnete za počítať a prihlásite sa napríklad na Facebook. Ale ak vaši priatelia majú tendenciu posielať negatívne správy alebo sa sťažovať, môže to vaše pocity stresu zhoršiť. Emócie za príspevkami sú nákazlivé a každý negatívny pocit má tendenciu vytvoriť nový u ďalšieho užívateľa.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
prekvapive-jedla-ktore-predchadzaju-zubnemu-kazuPrekvapivé jedlá, ktoré predchádzajú zubnému kazu kolko-krokov-by-ste-mali-denne-urobit-pre-zdravy-mozogKoľko krokov by ste mali denne urobiť pre zdravý mozog? cvicenie-a-choroba-cvicit-ci-oddychovatCvičenie a choroba – cvičiť či oddychovať? styri-sposoby-ako-si-chranit-klbyŠtyri spôsoby, ako si chrániť kĺby uvolnite-si-svoje-chodidla-aj-pri-sledovani-televizieUvoľnite si svoje chodidlá aj pri sledovaní televízie
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist