InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Osem bežných vecí, ktoré mužom ničia erekciu

06. augusta 2021
Osem bežných vecí, ktoré mužom ničia erekciu
Počnúc od spánku až po jedlo, veľa bežných vecí, nad ktorými ani neuvažujete, vplýva na erekciu a chuť na sex u mužského pohlavia.

Erekcia je závislá od krvného obehu, a tak je jej základným predpokladom zdravé srdce. Naň negatívne vplýva obezita i pravidelné fajčenie. Ďalším faktorom ovplyvňujúcim mužskú pýchu je aj hladina testosterónu. A na ňu negatívne vplýva aj nasledujúcich osem vecí:

1. Alkohol - či už ide o pivo, víno alebo tvrdší alkohol, obsahuje zakaždým látky, ktoré znižujú vaše libido znižovaním hladinu testosterónu a zvyšovaním hladiny estrogénu. Podľa vedcov je však vplyv alkoholu len pri vyšších dávkach – viac ako dva drinky denne.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Sladkosti - príliš veľa cukru, či už získaného potravou alebo malinovkami, spôsobuje vyššie uvoľňovanie inzulínu, ktorý potláča hladinu mužského pohlavného hormónu testosterónu.

3. Sója - sója podporuje stimuláciu ženského pohlavného hormónu estrogénu na úkor testosterónu. Občasný príjem sójového jedla problémy nepôsobí, týkajú sa skôr ľudí, ktoré ich konzumujú pravidelne (vegetariáni, vegáni).

4. Nedostatok spánku - spať menej ako päť hodín za noc sa mužovi nevypláva. Už u mladých chlapov znižuje nedostatok spánku hladinu testosterónu o 10 percent. Spánok je kľúčový na produkciu tohto hormónu. Najlepšie je spávať sedem až osem hodín.

5. Nedostatok slnečného žiarenia - aj nedostatok slnečného žiarenia vplýva na vašu erekciu negatívne, pretože vám chýba vitamín D, ktorý najlepšie stimuluje práve slnko. Nebývajte teda zatvorení neustále doma. Hladinu testosterónu to môže znížiť až o 20 percent.

6. Bábätko v spálni - americká štúdia prišla na to, že keď muži spávali v jednej izbe so svojimi čerstvo narodenými deťmi, mali nižšiu chuť na sex. Ukázalo sa, že hladina testosterónu klesla o sedem a viac percent.

7. Bločky z obchodov - bločky z obchodov v sebe obsahujú vysokú hladinu látky bisfenol-A, ktorá sa vstrebáva cez kožu a zvyšuje produkciu estrogénu. Ten, ako už bolo spomenuté, vedie k slabšej erekcii, pretože potláča testosterón. Zdrojom tejto látky sú ja plasty a jedlá v konzervách.

8. Príliš veľa pohybu - hoci cvičenie má pozitívny vplyv na testosterón, pokiaľ máte až príliš veľa pohybu, hladina tohto hormónu sa začína znižovať. Kanadskí vedci prišli na to, že náruživí bežci, ktorí behávali týždenne viac ako 40 míľ, mohli zaznamenať pokles hladiny testosterónu až o 17 percent.

Článok bol pôvodne vydaný 21.10.2016.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist