InstagramFacebookYoutube
Výživa

Prečo je dôležité jesť ovocie?

07. júla 2015
Prečo je dôležité jesť ovocie?
Jedenie ovocia poskytuje vášmu telu nepopierateľné zdravotné výhody a už mnoho rokov ľudia vedia, že zaradenie ovocia a zeleniny do jedálnička vytvára predpoklady pre zdravú výživu, ktorou budete redukovať riziká viacerých chronických ochorení.

Ovocie poskytuje živiny, ktoré sú základom pre udržiavanie vášho tela vo veľmi dobrom stave, čo bolo predložené mnohými štúdiami a potvrdené i praxou. Navyše chutí výborne. Najlepšie je ho jesť ráno alebo ako desiatu dopoludnia, no určite nezaškodí ani v iný čas.

Zdravotné výhody

Strava bohatá na ovocia a zeleninu je nápomocná pri prevencii srdcovocievnych ochorení, vrátane infarktu a mŕtvice. Pred ochoreniami srdca chráni aj vláknina obsiahnutá v ovocí, ktorá navyše bojuje proti obezite a cukrovke typu 2.

Článok pokračuje pod reklamou


Štúdie tiež potvrdili, že ak ľudia pravidelne konzumovali ovocie a zeleninu, vyskytovala sa u nich v menšom množstve rakovina. Taktiež sa zvýšila ich imunitná ochrana voči iným ochoreniam a znižovala sa hladina stresu.

Jedenie ovocí, ktoré obsahujú draslík, tiež boli základom pri znižovaní krvného tlaku, ale tiež boli prevenciou voči vzniku obličkových kameňov a napomáhali brániť poklesu hustoty kostí. Ich správne zaradenie do diéty je tiež nápomocné pri znižovaní príjmu kalórií pri chudnutí.

Živiny

Väčšina druhov ovocia má prirodzene nízky obsah tuku, sodíka a kalórií. Žiadne pritom neobsahujú cholesterol. Naopak, ovocie obsahuje veľa živín s pozitívnymi účinkami.

Nájdeme v ňom mnoho základných živín, ktoré v modernej dobe v diéte často neprijímame v dostatočnom množstve. Je zdrojom draslíka, vlákniny, vitamínu C a kyseliny listovej.

Diéta bohatá na draslík pomáha udržovať zdravý krvný tlak. Najviac ho nájdeme v banánoch, sušených slovkách, slivkovej šťave, sušených broskyniach a marhuliach, ananásovom melóne a pomarančovej šťave.

Vláknina z ovocia zase pomáha redukovať úroveň cholesterolu v krvi a môže znižovať aj riziká srdcovocievnych ochorení. Je najdôležitejšia pri trávení a pomáha aj pri diétach – zvyšuje pocit sýtosti s menším počtom kalórií. Obsahujú ju aj jablká, hrušky, maliny či avokáda.

Vitamín C je dobro známy. Nesmierne dôležitý je pri raste a regenerácii všetkých telesných vlákien, pomáha liečiť rany a škrabance, udržuje v zdravom stave i zuby a ďasná. Najviac ho nájdete v citrusových plodoch.

Kyselina listová (kyselina folová) je dôležitá pri tvorbe červených krviniek, syntéze DNA, raste tkanív a funkcii buniek. Užitočná je v tehotenstve, kedy znižuje pravdepodobnosť potratu a podporuje zdravý vývin plodu. Najviac ju obsahujú citrusové ovocia a je známa aj ako vitamín B9.

Letný režim, pôvodne z 7.5.2013.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist