SlovakFitness.sk

Tréning 09. 10. 2017

Výhody, ktoré prináša skákanie cez švihadlo

ikonka
Jedným z najlepších spôsobov, ako páliť tuky, je skákaním cez švihadlo. Ide o intenzívny spôsob tréningu, ktorý sa hodí aj vyťaženým ľuďom. Má však viac výhod, ako len chudnutie.

Skákanie cez švihadlo je podceňovaným cvičením, ktoré možno vykonávať aj doma, vnútri i vonku. Pri cvičení sa do akcie zapájajú svaly celého tela a podľa vedcov len 15 minút denného skákanie môže človeku priniesť rovnaké účinky, ako pravidelné behanie. To dokonca spáli za rovnaký čas menej kalórií.

Aké výhody okrem chudnutia so sebou prináša skákanie cez švihadlo?

1. Zlepšuje kondíciu - skákanie cez švihadlo je mimoriadne dobré kardiovaskulárne cvičenie, ktoré posilňuje vaše srdce a buduje lepšiu kondíciu.

2. Spevňuje svaly - skákanie je nie len výborný spôsob, ako si spevniť svaly nôh, ale aj iné svalové skupiny, najmä ramená a brucho. Spevňuje aj okolité väzivá.

3. Podporuje zdravie pokožky - skákaním sa zvyšuje cirkulácia krvi a kyslíka v tele, vyplavujú sa preč toxíny a to prospieva aj stavu vašej pokožky.

4. Zlepšuje koordináciu - skákanie cez švihadlo patrí medzi funkčné cviky, ktoré zlepšujú vašu koordináciu, prácu s nohami a celkovú schopnosť tela čeliť náročným situáciám v teréne. Aj preto patrí k dôležitej súčasti boxerov.

5. Spevňuje kosti - skákanie zlepšuje hustotu vašich kostí a predchádza osteoporóze. Kosti sa vďaka skákaniu stávajú silnejšie.

6. Buduje výdrž - keď začnete skákať, môžete mať po piatich minútach dosť. Pomerne rýchlo si však bude budovať výdrž a skákať budete vládať dlhšie.

7. Je dobré pre mozog - nie je veľa aktivít, ktoré by mali vplyv na kognitívne fungovanie telo ako skákanie. Je ideálne pre fyzické i mentálne zdravie, pretože zahŕňa rytmus, koordináciu a dokonca aj myslenie.

8. Stimuluje ohýbače bedrového kĺbu - pri skákaní zapájate do akcie aj ohýbače bedrového kĺbu, ktorých stav vďaka tomu zlepšujete. Nie je veľa cvikov, ktoré by ich precvičili tak dobre.

9. Je cenovo dostupné - švihadlo patrí medzi tie najlacnejšie fitness doplnky na trhu. A dokonca nie je problém vyrobiť si ho doma. A ak chcete úplne ušetriť, s trochou predstavivosti sa dá skákať aj bez neho.

10. Je všestranné - ako už sme spomínali, skákať môžete na najrozličnejších miestach. Môžete však rôzne pristupovať aj k tréningu. Môžete skákať vkuse, ale dokonca aj intervalovo s vyššou intenzitou. Môžete tiež meniť techniky skákania.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
bencpres-smutna-pravda-o-tlakoch-na-lavickeBenčpres – smutná pravda o tlakoch na lavičke ako-budovat-svaly-bez-dotknutia-cinky-ci-strojaAko budovať svaly bez dotknutia činky či stroja?ako-trenovat-ako-olympijsky-sprinterAko trénovať ako olympijský šprintér?chudnite-chodzou-ako-podporit-spalovanie-tukov-jednoduchymi-krokmiChudnite chôdzou. Ako podporiť spaľovanie tukov jednoduchými krokmi? crossfit-a-jeho-skryte-tajomstvoCrossFit a jeho skryté tajomstvo
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist