SlovakFitness.sk

Zaujímavosti 10. 12. 2017

Diétne nápoje? Toto robia vášmu telu

ikonka
Diétny sýtený nápoj. Na prvý pohľad dobrá voľba – chutný, sladký a bublinkový nápoj, ktorý osvieži a nemá veľa kalórií. Sen sa stal skutočnosťou pre tých, ktorí sú v diéte a takéto nápoje obľubujú. Realita však nie je až taká potešujúca.

Výhodou diétnych nápojov je výrazne menší obsah kalórií. Táto výhoda však nedokáže poraziť negatívne stránky, ktoré so sebou tieto nápoje prinášajú. Patria medzi ne tieto nástrahy:

1. Kazia zuby - pre vysoký obsah kyselín v týchto nápojoch je pri ich pravidelnom a častom (3 a viac nápojov denne) pití zvýšené riziko zubných kazov.

2. Zhoršujú náladu - minimálne štyri plechovky sýtených nápojov denne zvyšujú riziko rozvoja depresie približne o 30 %.

3. Neprospievajú srdcu - štúdia pochádzajúca z roku 2002 zistila, že riziko infarktu sa zvyšuje o 43 % u tých, ktorí denne pijú sýtené nápoje.

4. Priťahujú metabolický syndróm - každodenný príjem diétnych sýtených nápojov je spojený s 36% nárastom rizika metabolického syndrómu.

5. Zaťažujú obličky - dva diétne nápoje denne sú spojené so zdvojnásobením rizika poruchy obličiek. Zistila to štúdia, ktorá skúmala 3000 žien.

6. Môžu obmedzovať plodnosť - fľaše a plechovky, v ktorých sú sýtené nápoje, bežne obsahujú chemikáliu BPA (hoci je trendom túto látku obmedzovať), ktorá môže ovplyvňovať hormóny a znižovať plodnosť.

7. Zvyšujú riziko cukrovky - pite jeden diétny nápoj denne a dostanete sa na najlepšiu cestu za cukrovkou 2. typu. Pri konzumovaní v takejto miere je riziko vyššie až o 67 %.

8. Prispievajú k priberaniu - na záver to najironickejšie. Hoci diétne nápoje majú pomáhať pri chudnutí, v skutočnosti podporujú priberanie. Každá denná dávka diétnej sódovky zvyšuje riziko obezity o 41 %.

Zdroj: Prevention

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
ako-znizit-hladinu-stresoveho-hormonuAko znížiť hladinu stresového hormónu? tri-myty-spojene-s-cvicenim-a-unavou-centralneho-nervoveho-systemuTri mýty spojené s cvičením a únavou centrálneho nervového systémupizza-je-na-ranajky-lepsia-ako-vacsina-cerealiiPizza je na raňajky lepšia ako väčšina cereáliímozgove-vlny-vam-prezradia-kto-je-vasim-priatelomMozgové vlny vám prezradia, kto je vaším priateľomkluc-k-dlhovekosti-nelezi-v-posilnovni-ani-v-kuchyniKľúč k dlhovekosti neleží v posilňovni ani v kuchyni
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Magazín úspechu
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist