SlovakFitness.sk

Pre ženy 14. 04. 2018

Dámy, využite estrogén vo svoj prospech

ikonka
Cvičíte váš obvyklý tréning, ale vaše nohy sú unavené. Pred týždňom, pri rovnakej strave, pri rovnako kvalitnom spánku a nezmenenom životnom štýle, ste rovnaký tréning absolvovali ako nič. Ako je to možné? Možno tou odpoveďou bude estrogén.

Tento ženský pohlavný hormón ovplyvňuje u žien všetko od metabolizmu až po zásoby glykogénu. Preto jeho prítomnosť alebo absenciu pocítite aj pri cvičení. Aby pracoval vo váš prospech, musíte pochopiť jeho podstatu.

Hladina estrogénu, podobne ako u iných hormónov, sa u vás neustále mení počas menštruačného cyklu. Keď je vysoká, cvičí sa vám ľahšie. Keď ju máte najnižšiu a dominuje progesterón, teda počas menštruácie, tréningy sú náročnejšie.

Kedy je najlepšie cvičiť?

Pokiaľ ide o posilňovanie s činkami, vaše najtvrdšie tréningy by mali byť, keď je hladina estrogénu vysoká, teda od dňa číslo šesť po deň číslo 14 vášho cyklu. V tomto období urobíte najlepšie pokroky svalové i silové. To však neznamená, že v druhej polovici cyklu nemôžete cvičiť. Len sa uistite, že budete prijímať viac bielkovín, pretože progesterón je katabolický a znižuje schopnosť tela zotaviť sa z tvrdého tréningu.

Kardiovaskulárny tréning má svoje optimálne obdobie dlhšie – dni šesť až 20. Takisto platí, že najväčšie výhody budete z neho ťažiť, keď je estrogén vyšší – vďaka rýchlejšiemu metabolizmu pálite efektívnejšie tuky. V úvode a na konci cyklu je pálenie tukov menej efektívne a klesá aj vaša výdrž.

Kedy sa vyhnúť tvrdým tréningom?

Tvrdým tréningom by ste sa mali vyhnúť počas menštruácie, teda v prvých piatich dňoch vášho cyklu (samozrejme, ak trvá dlhšie, tak vo väčšom počte dní). Na pár dní by ste si mali dať pauzu od vysoko intenzívnych a vytrvalostných tréningov.

Využívajte rozum, tieto poznatky a cvičte vtedy teda ľahšie. Lepšie sa zotavíte a lepšie sa budete cítiť v ďalšej tréningovej jednotke. Ak chcete mať každý týždeň aspoň jeden tvrdý tréning, naplánujte si ho po menštruácií. Ak trvá od pondelka do piatka, nedeľa bude ideálna.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
chudnite-a-budujte-silu-stvortyzdnovy-treningovy-plan-pre-zenyChudnite a budujte silu: Štvortýždňový tréningový plán pre ženyako-chudnut-pocas-robenia-kazdodennych-cinnostiAko chudnúť počas robenia každodenných činností?katie-holmes-sa-zdoverila-o-jej-novom-oblubenom-treninguKatie Holmes sa zdôverila o jej novom obľúbenom tréningudostali-ste-kompliment-takto-nan-nereagujteDostali ste kompliment? Takto naň nereagujtetrening-celeho-tela-ktory-mozete-robit-hocikde-na-schodochTréning celého tela, ktorý môžete robiť hocikde na schodoch
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Magazín úspechu
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist