Zdravie 14. 12. 2018

Sedem dôvodov, prečo skutočne potrebujete vitamín D

ikonka
Veľa ľudí v dnešnej spoločnosti nemá dostatok vitamínu D, a to najmä v zime, keď ráno vstávajú za tmy, presunú sa do práce a následne sa domov vracajú možno tiež až za šera. Je pritom dôležité, aby sme tento vitamín prijímali v dostatočnej miere.

Ak ho chcete prijímať dosť 365 dní v roku, je dôležité vystaviť sa v ideálnom prípade každý deň slnečnému žiareniu, ktoré je najlepším zdrojom tohto vitamínu. A prečo je vlastne pre vás taký dôležitý?

1. Zlepšuje celkové zdravie - každodenný príjem vitamínu D zlepšuje vašu obranyschopnosť pred nádchou, chrípku či inými ochoreniami. U ľudí s nedostatkom vitamínu D je aj vyššia pravdepodobnosť vzniku infekcií.

2. Prospieva vášmu mozgu - cítite sa duševne horšie a máte problémy s pamäťou? Potom môže byť dôvodom aj nedostatok vitamínu D. Ten totiž vplýva aj na spracovanie informácií, pamäť a koncentráciu.

3. Vedie k chudnutiu - ak sa snažíte schudnúť, vedzte, že celý proces je efektívnejší u ľudí, ktorí majú dostatok vitamínu D. Jedna štúdia zistila, že ľudia ktorí pili pomarančový džús obohatený o vápnik a vitamín D, mali nakoniec väčší úbytok tukov v oblasti brucha ako tí, ktorí pili obyčajný pomarančový džús.

4. Prospieva vlasom - každý chlap chce mať hlavu plnú vlasov až do staroby. Nie každému sa to podarí. A vedci zistili, že jedným z dôvodom môže byť aj nedostatok vitamínu D, ktorý má schopnosť obnovovať receptory vo vlasových vačkoch.

5. Posilňuje zuby - ak chcete mať pekný úsmev, musíte sa uistiť, že prijímate dostatok vitamínu D. Jeho nedostatok totiž spôsobuje oslabovanie zubnej skloviny, čo môže viesť k oslabeniu zubov i k zvýšeniu ich kazovosti.

6. Posilňuje srdce - ľudia s najnižšou hladinou vitamínu D majú o 81 % zvýšené riziko smrti z dôvodu srdcovej choroby a o 64 % vyššie riziko infarktu. Vitamín D má teda pozitívny vplyv aj na vás srdcovocievny systém.

7. Znižuje riziko rakoviny - bez ohľadu na druh rakoviny, väčšina pacientov má spoločné to, že im chýba vitamín D. Vzhľadom na tento fakt je zrejmé, že by ste sa mali snažiť o to, aby ste mali dostatok tohto vitamínu a takisto, že nepodceníte preventívne opatrenia.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist