InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Štyri mýty o srvátkovom proteíne

Autor: Peťo  /   13. apríla 2016
Štyri mýty o srvátkovom proteíne
Existuje mnoho divných faktov o srvátkovom proteíne. Niektoré sú pravdivé a niektoré nie. V tomto článku si uvedieme štyri z nich, ktoré sú len nepravdivými mýtmi. Vyvrátili ich aj vedci.

1. Srvátkový proteín zaťažuje vaše obličky
Najčastejšie pri negatívach srvátkových proteínov asi počujete, že si nimi pokazíte svoje obličky. Toto tvrdenie je z týchto spomínaných asi najčastejšie. Uvedomte si však, že ak by to bola pravda, veľmi veľa ľudí by ste už dávno v posilňovni nenašli. Vedci skúšali aj extrémny príjem 4 g proteínu na 1 kg telesnej váhy a zistili, že ich obličky boli v poriadku a nemalo to žiaden efekt ani na krvný systém. V poriadku boli ľudia, ktorí jedli 270 g proteínu denne osem týždňov v sérii. Toľko drvivá väčšina z nás neprijme ani zďaleka.

2. Srvátkový proteín oslabuje vaše kosti
Existuje tvrdenie, že srvátkový proteín prekysľuje krv a to spôsobuje, že kosti prichádzajú o vápnik, čím sa oslabujú. To je však úplne nepravdivé a vyvrátili to už aj vedecké štúdie. Jedna potvrdila, že vysoký príjem proteínov nemení absorpciu minerálov a nemá žiaden efekt na zdravie kostí. Druhá zase ukázala, že diéta založená na vysokom príjme proteínov dokonca zvyšuje absorpciu vápnika v tráviacom systéme, vďaka čomu sa ho viac objavuje v krvi, ktorou sa však prenáša do kostí. To by naznačovalo, že má, naopak, vplyv na posilňovanie kostí.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Diéta s vysokým podielom bielkovín spôsobuje priberanie
Pravdou je, že priberiete. Ak cvičíte a prijímate veľa bielkovín, naberiete svalovú hmotu. Ak sa však srvátkového proteínu „prejete“, o váhu dokonca pravdepodobne prídete. A nie o svaly, ale tuky. Dokázali to dve nezávislé štúdie. Podmienkou je, samozrejme, cvičenie.

4. Po vysokom príjme proteínu zapáchate
Tento mýt je pomerne humorný, ale objavuje sa na internete. A nie je úplne nesprávny, len zle interpretovaný. Zápach sa objavuje pri cvičení, kedy sa potíte. Spôsobuje ho pot, ktorý však nesúvisí s tým, že prijímate veľa proteínu, ale s tým, že nemáte dostatok vlákniny, sacharidov a tukov. Tiež sa povráva, že spôsobuje zápach z úst. Ak si zuby pravidelne čistíte, problém mať nebudete.

zdroj: Muscle & Strength


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist