SlovakFitness.sk

Výživa 15. 05. 2018

Najlepšie jedlá pre zvýšenie koncentrácie

ikonka
Komu by sa nehodila lepšia koncentrácia? Ak potrebujete urobiť nejaké dôležité úlohy, nemusíte sa spoliehať na zvyšovanie koncentrácie cez rôzne tabletky a doplnky výživy. Pokúste sa ju zvýšiť prirodzeným spôsobom cez stravu.

Ak máte problémy s koncentráciou, pomôže vám ich eliminovať pravidelné venovanie času meditácii alebo joge. Okrem toho vám ju pomôže zvýšiť a udržať nasledujúcich sedem jedál a tekutín:

1. Banány - ide o veľmi jednoduchú a populárnu možnosť, ktorej vplyv na zvýšenie koncentrácie a pozornosti je overený niekoľkými štúdiami. Za tento vplyv toto ovocie vďačí vysokému obsahu draslíka. Skombinujte banány s niektorou z nasledujúcich položiek a už vám dostatok koncentrácie chýbať nebude.

2. Tmavá čokoláda - kvalitná tmavá čokoláda obsahuje niekoľko prospešných ingrediencií, ktoré pomáhajú zvyšovať aj činnosť mozgu a koncentráciu. Podporujú totiž hladinu serotonínu a endorfínu.

3. Losos - losos a väčšina tučných rýb obsahuje omega-3 nasýtené kyseliny, ktoré podporujú činnosť mozgu. Vďaka ním môžeme myslieť jasnejšie a teda si podporíme aj koncentráciu. Navyše, losos má antizápalové vlastnosti, takže mozgové bunky aj chráni.

4. Bobule a paradajky - obsahujú veľa antioxidantov, najmä vitamínov A, C a E. Podporujú dobrú cirkuláciu krvi, ktorá sa dostáva efektívne aj do mozgu a udržiava ho v správnej činnosti. Bez dobrej cirkulácie sa nebudete môcť dobre koncentrovať.

5. Orechy - obsahujú veľa vitamínu B6, ktorý má vedcami potvrdený pozitívny vplyv na kognitívne funkcie. Zlepšuje pamäť i hladinu koncentrácie. Okrem toho chráni mozog pred demenciou či Alzheimerom.

6. Zelený čaj - z tekutín pomáha zlepšiť koncentráciu zelený čaj, ktorý je lepšou alternatívou kávy. Obsahuje kofeín, ktorý pomôže s koncentráciou a pozornosťou. Tiež však v sebe má aj antioxidanty, ktoré chránia mozgové bunky pred poškodeniami.

7. Voda - voda je podceňovaná aj v tomto smere. Koncentráciu často strácame z toho dôvodu, že jej neprijímame dostatok. Zabránením dehydratácie spôsobíme, že náš mozog bude fungovať efektívnejšie a že sa budeme ľahšie koncentrovať.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
bazalka-a-jej-necakane-prospesne-ucinkyBazalka a jej nečakané prospešné účinky styri-klamstva-s-ktorymi-sa-stretavame-v-potravinachŠtyri klamstvá, s ktorými sa stretávame v potravinách nebojte-sa-jest-aj-supkuNebojte sa jesť aj šupku preco-jest-jedla-bez-lepkuPrečo jesť jedlá bez lepku? urobte-si-perfektny-salatUrobte si perfektný šalát
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist