Reklama:
Zaujímavosti 27. 01. 2019

Pozitívne veci, ktoré prinesie vášmu telu už len jeden tréning

ikonka
Od zlepšenia sebaobrazu cez podporu kreativity až po zníženie stresu. Cvičenie má pozitívny dopad na fyzické a duševné zdravie človeka, ktorému dokáže prospieť už len jedna jediná tréningová jednotka. Ako?

1. Vylepší obraz o vlastnom tele - psychológovia zistili, že ženy mali už po jednom tréningu pozitívnejší pohľad na svoje telo. Výskum sa týkal žien, pretože tie sú vo všeobecnosti kritickejšie k svojmu telu. Už po 30 minútach aeróbneho tréningu mali pohľad podstatne pozitívnejší.

2. Podporí činnosť mozgu - už jedna tréningová jednotka má pozitívny vplyv na celý mozog. Zvyšuje sa najmä jeho stimulácia v oblasti, ktorá má na starosti pamäť a koncentráciu.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Zlepší náladu - pravidelné cvičene je spojené s optimistickejším pohľadom na svet, ale už aj jeden tréning dokáže zlepšiť jedincovi náladu. Podporuje totiž vyplavovanie hormónov serotonínu, dopamínu a noradrenalínu, ktoré podporujú dobrú náladu a bojujú proti depresii.

4. Predchádza ochoreniam - jeden tréning môže znížiť riziko viacerých ochorení. Pomôže ľuďom s depresiou a podporuje aj funkcie mozgu ovplyvňujúce kognitívne poškodenia.

5. Posilní kreativitu - aj krátke cvičenie dokáže u človeka podporiť tvorivosť a predstavivosť. Môže za to stimulácia hipokampusu.

6. Zníži hladinu stresu - ak vás čaká neskôr počas dňa napríklad dôležitá prezentácia, zacvičte si. Tréning znižuje hladinu kortizolu, vďaka čomu telo nebude reagovať väčším stresom z vášho strachu z prezentácie, keď neskôr príde jej čas. Budete pokojnejší a viac si toho zapamätáte.

Jedna tréningová jednotka vás môže naštartovať aj k tomu, aby ste cvičili pravidelnejšie. Ak sa cvičenie stane súčasťou vášho životného štýlu, budete z neho čerpať aj ďalšie výhody, ako je zlepšenie kondície, posilnenie svalov a kostí, pálenie tukov, lepšie kardiovaskulárne zdravie a podobne. Jednoducho, stojí za to...

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist