Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zaujímavosti 16. 06. 2019

Prekvapujúce veci, ktoré spomaľujú váš metabolizmus

ikonka
Iste viete, že rýchly metabolizmus je pre vás vítaným priateľom v období chudnutia. Preto nechcete robiť veci, ktoré by vám ho spomalili. Prinášame vám sedem presne takých vecí, ktoré by ste mohli robiť aj nevedomky.

Ak chcete podporiť svoje chudnutie, potom sa uistite, že sa vyhnete tomuto:

1. Príliš dlhé hladovanie
Vášmu metabolizmu nepomôže, ak budete medzi jedlami udržiavať príliš dlhé medzery. Vždy, keď jete, je váš metabolizmus podporený. Preto sa odporúča jesť každé dve až tri hodiny, pričom nemusí ísť o veľké jedlá. Aj menšie vám ho udržia rozbehnutý.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Nedostatok jedla
Je zrejmé, že pri chudnutí príjem jedla obmedzíte. Ak však prejdete cez určitú hranicu a budete pod ňou dlhodobo, váš metabolizmus sa tomu prispôsobí tak, že sa spomalí. Nemali by ste tipovať, koľko kalórií máte prijímať, mali by ste si ich presne vypočítať a znížiť ich príjem tak, aby ste neboli vo výraznom kalorickom deficite.

3. Nepravidelné jedenie
Ak v niektoré dni jete raňajky a v iné ich vynecháte a nejete skôr ako na obed, potom tým tiež škodíte svojmu metabolizmu. Ak ho chcete mať čo najrýchlejší, mali by ste jesť v zhruba rovnaké časy každý deň.

4. Nedostatok bielkovín
Potrebujete bielkoviny na to, aby ste budovali alebo si udržiavali svalovú hmotu, no podporujú aj váš metabolizmus. Výskumy ukázali, že diéta založená na vyššom príjme tejto makroživiny viedla k zvýšeniu výdaja energie. Dôležité je však vybalansovať aj ostatné makroživiny.

5. Príliš veľa stresu
Stres je vo všeobecnosti zlý pre vaše zdravie, ale vedci zo Štátnej univerzity v Ohiu zistili, že ovplyvňuje aj metabolizáciu jedál. Samozrejme, spomaľuje metabolizmus tých, ktorí sú viac vystresovaní.

6. Nedostatok spánku
Spánok je veľmi dôležitý a platí to aj vo vzťahu k metabolizmu. Ak ho nemáte dostatok, spomalí sa. Navyše, ak ste nevyspatí, máte tendenciu byť počas dňa pasívnejší, čo tiež nie je pozitívne. Taktiež sa zvyšuje váš apetít.

7. Vynechávanie cvičenia
Cvičením spaľujete kalórie, čím si napomáhate k chudnutiu. Okrem toho však posilňovanie podporuje rýchlosť vášho metabolizmu po docvičení. Preto by ste mali mať vo svojom harmonograme naplánované pravidelné tréningové jednotky.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist