Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 30. 06. 2020

12 jedál, ktoré vám pomôžu, keď vám hrozí dehydratácia

ikonka
Prijímať dostatok vody je kľúčové pre vaše zdravie i pre vašu výkonnosť, či už v posilňovni, v práci alebo pri starostlivosti o domácnosť. Zaistiť hydratáciu však nemusíte nevyhnutne len vodou.

Určite viete, že vodu môžete do tela dostať aj prostredníctvom stravy. Ak vám hrozí dehydratácia, môžete ju odvrátiť aj nasledujúcimi 12 jedlami. Samozrejme, vodu vám úplne nenahradia.

1. Červený melón – asi najzrejmejším kandidátom je melón, ktorý sa nazýva aj vodný. A to preto, lebo ho až z 92 percent tvorí voda. Jeden a pol šálky melóna je ekvivalentom asi 250 ml vody.

2. Uhorka – najzrejmejšou voľbou zo zeleniny je uhorka, ktorej jedna šálka vám prinesie asi 120 ml vody. Obsahuje pritom veľmi málo kalórií a veľa cenných živín. To je ako bonus.

3. Jahody – chuťou si vás zase získajú jahody, ktoré sú až z 91 percent tvorené vodou. Jedna šálka vám teda prinesie asi 150 ml vody.

4. Citrusové plody – už len z ich stlačenia je zrejmé, že sú bohaté na vodu. Koľko z ich objemu tvorí? Krásnych 90 percent. Pekne vás aj osviežia.

5. Rajčiny – veľa vitamínov a antixodantov robia z rajčín jedno z najzdravších jedál. Zvyšných 94 percent ich objemu tvorí voda. Ale to ste asi tušili.

6. Tekvica – jedným z najpodceňovanejších jedál v tomto smere je tekvica, ktorú voda tvorí až z 95 percent.

7. Paprika – v kuchyni je veľmi všestranná a okrem množstva cenných živín obsahuje aj veľa vody. Len jedna priemerná paprika jej obsahuje zhruba 110 ml.

8. Zeler – z jednej šálky zeleru môžete získať až 120 ml vody.

9. Listová zelenina – ešte rozmýšľate, či si urobíte šalát? Listová zelenina obsahuje v niektorých prípadoch toľko vody, že pokryje 96 percent jej objemu.

10. Baklažán – jedna šálky baklažánu obsahuje asi 75 ml vody.

11. Vajcia – toto vás zrejme prekvapí, ale aj vajcia sú bohaté na vodu. Najviac jej obsahujú bielka. Omeleta z troch veľkých vajec vám môže poskytnúť asi 115 ml vody.

12. Zemiaky – no a na záver ďalšie prekvapenie. Zemiaky síce pôsobia pevne, ale až z troch štvrtín sú tvorené vodou. Najlepšie je pripravovať ich pečením. Jeden stredne veľký pečený zemiak vám dodá až 130 ml vody.

Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist