InstagramFacebookYoutube
Výživa

Trápia vás svalové kŕče? Skúste tieto jedlá

30. novembra 2021
Trápia vás svalové kŕče? Skúste tieto jedlá
Ste pri cvičení v plnom nasadení a potom to príde – ostrá bolesť v zadnom stehennom svale. Spíte a v noci vás zobudí bolesť v lýtkach a začnete sa od nej zvíjať. Svalové kŕče nie sú vôbec príjemné a bolesť po nich môžete pociťovať aj niekoľko dní. Preto stojí za to venovať sa prevencii.

Jednou z ciest, ako riziko svalových kŕčov obmedziť, je pridať do svojej stravy tie správne jedlá. Napríklad tieto:

1. Avokádo, papája – obsahuje veľa draslíka a horčíka, ktoré fungujú ako elektrolyty. Tie sú dôležité pre telesné funkcie, akými sú aj kontrakcie svalov.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Banán – je o nich známe, že obsahujú veľmi veľa draslíka. A a jeho hladina klesne príliš nízko, pravdepodobnosť kŕčov je veľmi vysoká. Obsahujú aj sacharidy, ktoré pozdvihnú inzulín. Ten urýchli transport bielkovín do svalov.

3. Červený melón – obsahuje veľa vody, a tak znižuje riziko dehydratácie, ktorá je v tomto smere rizikovým faktorom. Tiež obsahuje aj draslík a horčík.

4. Sladké zemiaky – obsahujú veľa vitamínov a minerálov. Pomôžu vám efektívne doplniť draslík, horčík i vápnik.

5. Grécky jogurt – je skvelým zdrojom vápnika a obsahuje aj elektrolyty draslík a fosfor. Prechádza svalovým kŕčom a vďaka bielkovinám podporuje aj zotavovanie svalov po cvičení.

6. Fermentované jedlá – riziko svalových kŕčov znižujú jedlá, ktoré prešli kvasením, ako kimči a kyslá kapusta. Je to aj vďaka vysokému obsahu sodíka.

7. Losos, sardinky – okrem vysokého obsahu bielkovín a protizápalových tukov, obsahuje aj veľa železa. To pomáha znižovať riziko kŕčov podporovaním tvorby krviniek a okysličovaním svalových vlákien. Obsahuje aj vitamín D, ktorý podporuje správne fungovanie svalov. Sardinky okrem toho obsahujú aj selén.

8. Cvikla – obsahuje draslík, horčík, vápnik, fosfor a aj vitamín B a nitráty, ktoré pomáhajú rozširovať cievy a zlepšovať transport živín do svalov.

9. Špenát – obsahuje veľa živín, ktoré vám pomôžu znížiť riziko kŕčov, vrátane draslíka, horčíka, vitamínu A, vitamínu K a folátu. Tiež obsahujú vápnik a železo.

10. Rôzne tekutiny – nie len pevné jedlá, ale aj nápoje vám môžu pomôcť. Príkladom sú kokosová voda, uhorková šťava, kurací vývar.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist