InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Ženy pozor! Najhoršie tipy týkajúce sa diéty

Autorka: Lucka  /   04. októbra 2014
Ženy pozor! Najhoršie tipy týkajúce sa diéty
Nemôžete veriť všetkému, čo sa číta alebo povráva. V sfére fitness a zdravého životného štýlu sa často stretnete s rozporuplnými tvrdeniami, ktoré možno niekto vyslovuje s dobrým úmyslom, ale nie sú plne správne. V tomto článku vám ich predstavíme.

Tip 1: Pravidelne sa očisťujte
Vaše tráviace ústrojenstvo, pečeň a obličky sú dosť dobré v čistení organizmu od toxínov a starajú sa o to priebežne na pravidelnej báze. Preto nepotrebujete žiadne špeciálne nepríjemné detoxikačné diéty ani špeciálne nápoje či tabletky.

Tip 2: Jedzte iba surovú stravu
Mnoho štúdií ukázalo, že príprava jedla parením, varením či pečením mení nutričnú štruktúru jedál. Nie je však pravda, že to je automaticky zlá vec. Niektoré dôležité živiny u niektorých jedlách totiž takáto úprava zvýrazní. Preto nemusíte jesť všetko surové, neupravované.

Článok pokračuje pod reklamou


Tip 3: Žuvajte mentolovú žuvačku, aby ste utíšili hlad
Ak vám niekto poradil, aby ste žuvali žuvačku na utíšenie hladu, neurobil vám dobrú službu. Ak žuváte mentolovú žuvačku, v skutočnosti tým dosiahnete len to, že nebudete mať chuť na zdravé jedlo. Po jej dožúvaní budete mať viac chuť na nezdravé jedlo, čím si teda veľa naozaj nepomôžete.

Tip 4: Pite odtučnené mlieko
Ak chudnete a nechcete prísť o mlieko, nevyberajte si automaticky odtučnené. Odobratie tuku z mlieka vedie k zmene hormonálneho efektu na vaše telo, čo spôsobí, že budete mať problém cítiť sa nasýtene. Navyše, viaceré štúdie poukázali na pozitívny vplyv mliečneho tuku.

Tip 5: Nejedzte mäso
Ak vás niekto núti vyradiť zo stravy mäso, nerobte to. Ani červené hovädzie mäso nie je zlé, ak ho jete správne. Jeho vyradením prídete o zdravý zdroj bielkovín, ktoré sú obhotené o železo. Problém je vtedy, keď ho jete tučné alebo s výrobkami ako slanina či syr. Pokojne ho môžete konzumovať dvakrát týždenne, ideálne odchované na tráve a netučné. Dobré sú aj kuracie mäso a ryby.

Tip 6: Vynechajte lepok
Vo svete populárna diéta je v súčasnosti bezlepková. Ani vynechanie lepku však nie je to pravé orechové. Snažte sa ho len obmedziť na rozumnú mieru, čiže obmedziť príjem spracovaných jedál z bielej múky alebo iných spracovaných obilnín. Vynechávanie lepku môže totiž viesť k nedostatku vitamínu B12, železa, horčíku či vlákniny. Preto by ste sa viac mali sústrediť na konzumáciu celozrnných produktov v rozumnej miere.

Tip 7: Vynechajte sacharidy
Populárnym tipom do diéty je zvýšenie príjmu bielkovín a obmedzenie sacharidov. Je to však čiastočná pravda. Sacharidov sa netreba vzdávať, ale treba si vyberať. Namiesto jednoduchých sacharidov, cukrov, treba voliť komplexné sacharidy pochádzajúce z celozrnného pečiva, ovocia, zeleniny či strukovín.

Tip 8: Vynechajte tuky
To, že sa chcete zbaviť tukov, neznamená, že nemôžete prijímať tuky zo stravy. Tuky totiž poznáme zlé, ale aj dobré. Je jasné, že tých zlých sa chceme vyvarovať, a preto obmedzujeme jedlá ako čipsy, koláčiky či rôzne mastné jedlá. Dobré tuky však majú pre nás pozitívne vplyvy. Tie nájdete v orechoch, avokádach či v rybách ako je napríklad losos.

Tip 9: Z vajec jedzte len bielka
Klasický a už dobre známy omyl – ak chcete žiť zdravo, prípadne chudnúť, vyhadzujte z vajec žĺtka. Je síce pravda, že bielka poskytujú pre vás len bielkoviny a žĺtka obsahujú veľa tukov c cholesterolu, prichádza s nimi aj mnoho vitamínov, karotenoidy či esenciálna mastné kyseliny. Konzumáciou celých vajec v rozumnej miere (max. 5-7 za týždeň) svojmu telu len prospejete.

Tip 10: Jedzte čo najmenej kalórií
Keď sa snažíte schudnúť, možno sa sústredíte na to, aby ste obmedzili príjem kalórií na minimum. Možno vám to poradí aj dobrá kamoška. Ale ako tip je to zlý. Ak budete prijímať veľmi málo kalórií, telo prepne do hladovania a spomalí metabolizmus. Ak chudnete, mali by ste preto znížiť príjem kalórií o rozumnú hladinu, trebárs o 500 kalórii denne.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist