InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Najlepšie doplnky výživy proti stresu

15. októbra 2014
Najlepšie doplnky výživy proti stresu
Skúšali ste všetko možné v boji proti stresu a nič úplne nezabralo? Možno chcete siahnuť po liekoch alebo doplnkoch výživy. A práve v tomto článku nájdete efektívne doplnky, s ktorými budete v boji proti stresu na správnej ceste.

Doplnky výživy sú zoradené v rebríčku podľa ich efektívnosti v boji proti stresu. Spúšťajú v tele biologické procesy, ktoré vplývajú na spúšťače problémov a limitujú ich vplyv. Hodia sa hlavne v časoch, kedy je stres naozaj veľký.

7. | MELATONÍN

Článok pokračuje pod reklamou


Melatonín je prirodzený hormón nájdený v tele a je spojený hlavne s regulovaním spánkového cyklu. Keď je človek v strese, jeho produkcia je obmedzená, a preto človek ťažko zaspáva. A práve vtedy prichádza na rad melatonín vo forme suplementu. Stačí si ho dať hodinu pred spaním a ani stres vám nezabráni zaspať. Jeho efektívnosť zvyšuje kombinácia s horčíkom.

6. | OMEGA 3 MASTNÉ KYSELINY

Omega 3 mastné kyseliny pomáhajú znižovať krvný tlak a bojujú proti reumatickej artritíde. Ich ďalším plusom však je, že pomáhajú regulovať stres tým, že udržujú pod kontrolou kortizol a iné hormóny.

5. | VITAMÍNY B, C, E

Vitamíny sú v boji proti stresu tiež užitočné. Doplnok B-complex, ktorý obsahuje skupinu vitamínov B, udržuje úroveň stresu v norme a prináša aj iné zdravotné výhody. Vitamín C priamo neutralizuje tvorbu kortizolu a vitamín E pomáha chrániť telo pred negatívnymi vplyvmi stresu čím v časoch úzkostí bráni aj fyzickému stresu a teda má pod kontrolou imunitný systém a svalovú funkčnosť.

4. | ZELEROVÉ SEMENÁ

Zelerové semená nie sú príliš rozšíreným doplnkom výživy, ale aj v ďalekej minulosti boli využívané na liečenie mnohých ochorení. Teraz už je známe, že udržujú na zdravej úrovni hormóny spôsobujúce stres. Znižujú aj krvný tlak.

3. | MEDOVKA

Medovka je veľmi efektívna v boji proti stresu a jeho negatívnym vplyvom na telo. Je jednou z najlepších alternatív v boji proti stresu, pričom ju možno dostať aj vo forme čaju.

2. | NIACÍN

Niacín je veľmi efektívnym doplnkom v boji proti napätiu a depresii. Priamo pomáha rozširovať cievy, redukuje krvný tlak a pomáha človeku ľahšie zaspať. Bežným vedľajším účinkom je teplý, ale pomerne príjemný pocit tepla.

1. | VALERIÁNA

Najlepším doplnkom výživy v boji proti stresu sa zdá Valeriána. Je najužitočnejšia pri eliminovaní symptómov stresu, akú sú nepokoj, úzkosť, podráždenosť a nespavosť. Pôsobí tak, že stimuluje v mozgu chemikáliu, ktorá upokojuje nervy a produkuje pocity pokoja v prípade nástupu napätia.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist