SlovakFitness.sk

Výživa 07. 12. 2018

Odpovede na interesantné otázky týkajúce sa jabĺk a ich účinkov

ikonka
Ste pripravení zásobiť sa jablkami? Prinášame vám odpovede na všetko, čo potrebujete vedieť o výbere a príprave tohto ovocia bez ohľadu na to, či je čerstvé, sušené alebo v tekutej forme.

Jablko je jedno z ovocí, ktoré sú síce veľmi bežné, ale v sebe skrývajú aj veľký potenciál. Má pozitívny vplyv na krvný cukor, srdcovocievne zdravie, trávenie, obmedzuje zápaly a podporuje činnosť mozgu. V súvislosti s ním sa však vynára aj niekoľko otázok.

Musíme sa obávať pesticídov?

Pri pestovaní jabĺk sa bežne využívajú pesticídy, takže by ste tejto otázke skutočne mali venovať pozornosť. Najlepšie urobíte, ak si kúpite organické jablká. A keď nie, tak si jablko poriadne opláchnite, čím znížite určité množstvo týchto látok. Ošúpanie je ešte väčšou istotou. Najdôležitejšie však je pochopiť, že najhorší vplyv majú pesticídy na zdravie detí. Ak vám na nich záleží, tak to nepodceňujte.

Záleží na konkrétnom type jablka?

V rôznych odrodách jabĺk sa špecifický obsah zdraviu prospešných polyfenolov o čosi líši, ale všetky typy tohto ovocia sú skvelým zdrojom mocných antioxidantov, a tak z tohto pohľadu skutočne nezáleží na tom, či si kúpite Jonagold, Golden Delicious, Gala či inú odrodu.

Prečo je jablko zelené aj červené?

Červené jablká však v sebe majú viac antokyanínu, ktorý sfarbuje ich šupku do červena. Zároveň tým zvyšuje pozitívne účinky na srdcovocievne zdravie. Bez ohľadu na farbu sú však všetky jablká prospešné pre zdravie vďaka obsahu antioxidantov, vlákniny a iných dôležitých látok. Zaujímavosťou je, že červené jablká sú pre spotrebiteľov atraktívnejšie - kupujú ich viac.

Mali by sme jesť aj šupku?

Písali sme o tom, že sa obsah zvyškov pesticídov znížite ošúpaním jablka. Šupka je však zdravá a ak máte jablká z organického pestovania, potom nie je dôvod, aby ste ju nejedli. Obsahuje totiž cenné fenoly. Šupka tiež vďaka svojmu obsahu významne potláča množenie rakovinových buniek hrubého čreva.

Poskytujú aj sušené jablká prospešné účinky?

Jednoduchá odpoveď je: Áno. Vláknina je v jablkách bez ohľadu na to, či sú čerstvé alebo sušené. Ľuďom pomáha znižovať hladinu cholesterolu, čím znižuje riziká srdcových chorôb. Treba si však dať pozor na sladené verzie sušeného ovocia. Dodatočný cukor skutočne nepotrebuje. Taktiež by malo mať čo najmenej konzervantov.

Nie je lepšie piť jablkovú šťavu?

Jedenie celých jabĺk je lepšie z toho dôvodu, že vás lepšie zasýti a poskytne podstatne viac vlákniny. Jablková šťava naopak obsahuje viac prírodných cukrov, ktoré vám dodajú energiu bez toho, aby vás poriadne zasýtili. Pri spracovaní dochádza aj k odstráneniu šupky, čím sa znižuje množstvo antioxidantov.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
najvacsie-chyby-ktore-robite-pri-konzumacii-bielkovinNajväčšie chyby, ktoré robíte pri konzumácii bielkovínako-sa-vratit-na-spravnu-kolaj-po-dni-podvadzaniaAko sa vrátiť na správnu koľaj po dni podvádzania?ako-pit-citronovu-vodu-pre-maximalne-prospesne-ucinkyAko piť citrónovú vodu pre maximálne prospešné účinky? najlepsie-zdroje-bielkovin-okrem-hydinyNajlepšie zdroje bielkovín okrem hydiny ako-prestat-s-bezmyslienkovym-jedenimAko prestať s bezmyšlienkovým jedením?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist