Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Tréning 29. 06. 2020

Skočte do bazéna: Pre toto je plávanie skvelým tréningom

ikonka
Kedy naposledy ste strávili v bazéne čas serióznym plávaním? Možno ste si v ňom cez leto vychutnávali slnečné lúče. Tieto dôvody vás však presvedčia o tom, prečo by ste mali porozmýšľať o zaradení plávania do vášho celoročného tréningu.

Plávanie v lete pod holým nebom môže byť príjemným relaxom a v zime v plavárni pekným spestrením. Navyše, môže vám priniesť nasledujúce výhody, ktorých vplyv sa stupňuje, čím poctivejšie sa plávaniu venujete:

1. Je to kardiovaskulárny i silový tréning – toto je jedna z najväčších výhod plávania, pretože efektívne pozdvihuje srdcový tep a zároveň sa neustále vyrovnávate s odporom spôsobeným vodou.

2. Na rozdiel behania šetrí kĺby – behanie a niektoré iné druhy kardio tréningu zaťažujú kĺby, ale plávanie je v tomto smere veľmi šetrné. Nie sú pri ňom žiadna nárazy, vďaka čomu umožňuje aj pravidelnejšie intenzívne tréningy s lepšími výsledkami bez toho, aby ste opotrebovali telo.

3. Prospeje vašim pľúcam – vaše telo sa pri plávaní naučí využívať kyslík efektívnejšie a navyše aj lepšie vylučuje pri výdychu oxid uhličitý. Aj vedci už zistili, že pľúca plavca pracujú efektívnejšie, ako pľúca bežca. A to aj v pokoji.

4. Budete vďaka nemu lepším bežcom – plávaním si zlepšíte efektivitu dýchania, ale aj svoju vytrvalostnú kapacitu. Z oboch budete ťažiť pri iných športových aktivitách, vrátane behu. Navyše, posilníte si aj svaly, ktoré sú pre beh kľúčové.

5. Znižuje stres – aj pri plávaní sa vyplavujú endorfíny, hormóny šťastia. Voda však vášmu telu prináša nový pocit uvoľnenia, ktorý inak nezažijete. Nadľahčuje vás, nie je nepohodlná, odráža svetlo, vlní sa...

6. Hodí sa pre každého – plávania môžu robiť mladí aj starí, aj tehotné ženy. Dokonca sa hodí pre tých, čo sa zotavujú zo zranenia. Môžu ho využívať amatéri i profesionáli, pretože si môžete ľahko prispôsobovať intenzitu a frekvenciu svojej kondičnej úrovni.

7. Budete dlhšie mladí – ľudia, ktorí pravidelne vo svojom živote plávali, boli biologicky o 20 rokov mladší, ako hovoril ich vek na papieri. Plávanie pozitívne vplýva na krvný tlak, cholesterol, nervový systém, kardiovaskulárne zdravie, kognitívne funkcie či svalovinu.

8. Posilňuje svaly, ktoré inak neposilníte – vaše ruky sa pri plávaní pohybujú všemožnými spôsobmi a čelia odporu tiež rôznymi spôsobmi. Zaťažujú tým najmä svaly, ktoré sú časti prehliadané a preto budujú pevný chrbát a ramená. Zároveň sa však vo vode musíte balansovať, čím rozvíjate stabilizačné svaly. Tiež posilňujete svaly spodnej časti chrbtice, čo pomáha aj znižovať bolesť krížov.

9. Prospieva vášmu mozgu – vedci zistili, že už len ponorením hrudníka do vody sa zvyšuje prúdenie krvi do mozgu o 14 percent. V ďalších štúdiách sa pokúsia zistiť, či s tým má niečo dočinenia zvýšený tlak na telo.

10. Otvára vám dvere novým dobrodružstvám – pravidelným plávaním sa z vás stane vysoko nadpriemerný plavec, vďaka čomu si viac môžete užiť napríklad dovolenku pri mory. Môžete preplávať na blízky ostrov. Tiež môžete skúsiť napríklad triatlon či vodné pólo.

zdroj: oxygen

Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist