InstagramFacebookYoutube
Výživa

Desať jedál, ktoré vám výrazne zvýšia tlak krvi

23. septembra 2015
Desať jedál, ktoré vám výrazne zvýšia tlak krvi
Ste svedomití a radi prispievate k zlepšovaniu svojho zdravia? Určite viete, že vysoký tlak nie je želaným efektom z dlhodobého hľadiska. Napriek tomu, že to vie väčšina ľudí, prijímajú stále jedlá, ktoré sú v tomto ohľade nezdravé. O aké ide? Ktorým sa máte vyhnúť?

Prinášame vám odpoveď v podobe desiatich jedál, ktoré tlak krvi zvyšujú:

1. Rafinovaný cukor - rafinovaný cukor je receptom na obezitu, ale negatívne vplýva aj na krvný tlak. Pochopiteľne, najmä u tých, ktorých trápi nadváha.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Káva - káva má svoje výhody, ale ako každý nápoj s obsahom kofeínu spôsobuje výrazný nárast tlaku krvi, ktorý majú na svedomí hlavne uvoľňované hormóny kortizol a adrenalín.

3. Hranolky z fast-foodu - hranolky sú typicky pripravované v oleji s obsahom trans tukov, ktoré vedú k obezite a srdcovocievnym problémom. Obsahujú aj veľa sodíka.

4. Soľ - soľ má tiež za následok zvyšovanie krvného tlaku. Vinný je sodík, ktorý nájdete aj v mrazených polotovaroch, instantných polievkach či v mäsách v rôznych nálevoch. Denne by ste nemali soliť viac ako jednou čajovou lyžičkou.

5. Konzervovaná omáčka na cestoviny - toto i podobne spracované jedlá obsahujú veľa sodíka a priamo ovplyvňujú schopnosť obličiek odstraňovať nadbytočnú vodu. Tá potom zvyšuje krvný tlak.

6. Čína - typické čínske jedlá sú bohaté na sodík, a to hlavne, ak k nim ešte pridáte aj sójovú omáčku. To vedie k nárastu tlaku v krvi i väčšiemu zadržiavaniu vody.

7. Mrazená pizza - nie len, že sa chuťou nevyrovná tým z kvalitných pizzerií, obsahuje aj veľa sodíka, s množstvom jednoduchých sacharidov a tukov. To celé takisto zapríčiňuje vyšší krvný tlak.

8. Zaváraná zelenina - zelenina, ktorá je v náleve, je chutná a obsahuje aj dobré látky. Jej nevýhodou je však tiež značný obsah sodíka, ktorý ako už dobre vieme, zvyšuje tlak krvi.

9. Sladené nápoje - sladené nápoje môžu viesť k obezite, ktorá vedie k hypertenzii, inzulínovej rezistencii a cukrovke.

10. Alkohol - príjem malého množstva alkoholu dokáže znížiť hladinu krvného tlaku, ale štúdie ukázali, že viac ako jeden drink denne v skutočnosti prispieva k jej nárastu.

zdroj: MSN


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist