SlovakFitness.sk

Tréning 02. 05. 2016

Dobré dôvody, prečo by ste mali cvičiť s vlastnou váhou tela

ikonka
Ak chcete dosiahnuť čo najlepší silový a svalový rozvoj, mali by ste do svojho tréning zaradiť pestrú škálu cvikov a určite by nemali chýbať ani cviky s vlastnou váhou tela. Je veľa dôvodov, prečo by ste sa im mali venovať a niekoľko z nich vám prinášame aj v tomto článku.

Pod cvičením s vlastnou váhou tela si nemožno predstaviť len variácie kľukov a zhybov. Patria tam aj drepy, výpady, drepy na jednej nohy, tlaky zamerané na ramená, tricepsy, doska a podobne. Týchto 10 dôvodov vám pomôže lepšie pochopiť, prečo by ste ich mali zahrnúť do vášho tréningu:

1. Sú osvedčené - to, že tieto cviky fungujú, je známe už dlhé roky. V minulosti boli súčasťou výcviku bojovníkov a dokonca ich uprednostňovali aj prví kulturisti, ako boli Eugene Sandow, John Grimek či Arthur Saxon.

2. Sú ľahšie na kĺby - tréning s vlastnou váhou tela pri správnom prevedení menej náročný na kĺby ako tréning s činkami. Je to tým, že cvičíte len s vlastnou váhou tela a robíte pohyby, ktoré sú telu prirodzenejšie, ako keď cvičíte cviky s ťažkými činkami.

3. Sú všestranné - cviky s vlastnou váhou tela môžete využiť v každej situácii, či už chcete nabrať svaly, nabrať silu alebo schudnúť a zlepšiť si kondíciu.

4. Môžete ich cvičiť hocikde - najnáročnejším cvikom na výbavu sú zhyby, ale aj hrazda sa dá nahradiť. Ostatné cviky môžete robiť prakticky kdekoľvek a kedykoľvek. Stačí len, aby ste mali stenu a podlahu.

5. Poskytujú lepšiu nervovú adaptáciu - cvikmi s vlastnou váhou môžete rýchlejšie napredovať a môžete ich aj častejšie cvičiť, pretože sa k ním ľahšie prispôsobí aj vás nervový systém.

6. K cvičeniu pristupujete ako k tréningu športovca - pri tréningu s vlastnou váhou tela začínate s veľmi slabými výkonmi a každý tréning vás robí lepším. V každom trénujete ako športovci, ktorí zlepšujú svoje zručnosti. Čím viac budete mať odtrénované, tým budete lepší.

7. Môžete ich cvičiť častejšie - tieto cviky môžete cvičiť aj každý deň, pretože nezaťažujú toľko váš nervový systém, a tak ich môžete cvičiť častejšie bez toho, aby ste vyhoreli.

8. Sú výbornou vizitkou - okrem toho, že sú takéto cviky v súčasnosti v móde, budete vyzerať dobre a fit, ak budete vedieť robiť veľký počet zhybov a iných náročných cvikov, ktoré nezvládajú ani tí najväčší siláci, ktorí bežne cvičia len s činkami.

9. Sú dobré ako statické cviky - statickým izometrickým cvičením vystavíte svoje telo celkom novej nezvyčajnej záťaži, ktorá vám pomôže vybudovať silnejšie a lepšie fungujúce telo. Základným cvikom v tomto smere je doska.

10. Sú dobré na tréning výbušnosti - či už ide o drepy, zhyby alebo kľuky, bez dodatočnej váhy ich viete výborne cvičiť plyometricky, teda tak, že budete pracovať na svojej výbušnosti a dynamike.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
spojte-nohy-s-vrskom-a-prekonajte-stagnaciu-netradicnym-splitomSpojte nohy s vrškom a prekonajte stagnáciu netradičným splitomnesmrtelne-strategie-pre-rozvoj-svalovej-silyNesmrteľné stratégie pre rozvoj svalovej silystyri-cviky-na-chrbat-pri-ktorych-nepotrebujete-ziadne-nacinieŠtyri cviky na chrbát, pri ktorých nepotrebujete žiadne náčiniemali-by-ste-najskor-naberat-svaly-alebo-spalovat-tukyMali by ste najskôr naberať svaly alebo spaľovať tuky? ako-vybudovat-povestne-veckoAko vybudovať povestné „véčko“?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist