Tréning 02. 05. 2016

Dobré dôvody, prečo by ste mali cvičiť s vlastnou váhou tela

ikonka
Ak chcete dosiahnuť čo najlepší silový a svalový rozvoj, mali by ste do svojho tréning zaradiť pestrú škálu cvikov a určite by nemali chýbať ani cviky s vlastnou váhou tela. Je veľa dôvodov, prečo by ste sa im mali venovať a niekoľko z nich vám prinášame aj v tomto článku.

Pod cvičením s vlastnou váhou tela si nemožno predstaviť len variácie kľukov a zhybov. Patria tam aj drepy, výpady, drepy na jednej nohy, tlaky zamerané na ramená, tricepsy, doska a podobne. Týchto 10 dôvodov vám pomôže lepšie pochopiť, prečo by ste ich mali zahrnúť do vášho tréningu:

1. Sú osvedčené - to, že tieto cviky fungujú, je známe už dlhé roky. V minulosti boli súčasťou výcviku bojovníkov a dokonca ich uprednostňovali aj prví kulturisti, ako boli Eugene Sandow, John Grimek či Arthur Saxon.

2. Sú ľahšie na kĺby - tréning s vlastnou váhou tela pri správnom prevedení menej náročný na kĺby ako tréning s činkami. Je to tým, že cvičíte len s vlastnou váhou tela a robíte pohyby, ktoré sú telu prirodzenejšie, ako keď cvičíte cviky s ťažkými činkami.

3. Sú všestranné - cviky s vlastnou váhou tela môžete využiť v každej situácii, či už chcete nabrať svaly, nabrať silu alebo schudnúť a zlepšiť si kondíciu.

4. Môžete ich cvičiť hocikde - najnáročnejším cvikom na výbavu sú zhyby, ale aj hrazda sa dá nahradiť. Ostatné cviky môžete robiť prakticky kdekoľvek a kedykoľvek. Stačí len, aby ste mali stenu a podlahu.

5. Poskytujú lepšiu nervovú adaptáciu - cvikmi s vlastnou váhou môžete rýchlejšie napredovať a môžete ich aj častejšie cvičiť, pretože sa k ním ľahšie prispôsobí aj vás nervový systém.

6. K cvičeniu pristupujete ako k tréningu športovca - pri tréningu s vlastnou váhou tela začínate s veľmi slabými výkonmi a každý tréning vás robí lepším. V každom trénujete ako športovci, ktorí zlepšujú svoje zručnosti. Čím viac budete mať odtrénované, tým budete lepší.

7. Môžete ich cvičiť častejšie - tieto cviky môžete cvičiť aj každý deň, pretože nezaťažujú toľko váš nervový systém, a tak ich môžete cvičiť častejšie bez toho, aby ste vyhoreli.

8. Sú výbornou vizitkou - okrem toho, že sú takéto cviky v súčasnosti v móde, budete vyzerať dobre a fit, ak budete vedieť robiť veľký počet zhybov a iných náročných cvikov, ktoré nezvládajú ani tí najväčší siláci, ktorí bežne cvičia len s činkami.

9. Sú dobré ako statické cviky - statickým izometrickým cvičením vystavíte svoje telo celkom novej nezvyčajnej záťaži, ktorá vám pomôže vybudovať silnejšie a lepšie fungujúce telo. Základným cvikom v tomto smere je doska.

10. Sú dobré na tréning výbušnosti - či už ide o drepy, zhyby alebo kľuky, bez dodatočnej váhy ich viete výborne cvičiť plyometricky, teda tak, že budete pracovať na svojej výbušnosti a dynamike.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist