SlovakFitness.sk

Suplementy 29. 03. 2017

Poznáte odlišné druhy mliečnych proteínov?

ikonka
Pokiaľ ide o proteíny u kulturistov a športovcov, najpopulárnejšie sú jednoznačne tie vyrobené z mliečnej bielkoviny. Sú cenovo dostupné a efektívne podporia proces zotavovania, prípadne rastu či udržiavania svalovej hmoty. Sú dostupné vo viacerých druhoch.

Z mlieka sa získavajú aj aminokyseliny, z ktorých sa tiež vyrábajú suplementy, ale my sa dnes zameriame na druhy mliečnych proteínov, o ktorých už budete poznať to najpodstatnejšie. Prím budú hrať formy srvátkového proteínu a na záver príde aj kazeínový.

Srvátkový proteínový koncentrát (35-89% obsah bielkovín)
Srvátka tvorí asi 20 % mliečnej bielkoviny a vo všeobecnosti sa trávi rýchlo. Koncentrát je jeden z najčastejších druhov srvátkových proteínov a na svoje účinky je cenovo pomerne výhodný . Využíva sa najmä po tréningoch a po zobudení, pretože sa bielkoviny strávia veľmi rýchlo. Začínajú sa vstrebávať asi po hodine.

Srvátkový proteínový izolát (85-95% obsah bielkovín)
Izolát sa hodí na rovnaké účely ako koncentrát, ale je vhodný aj pre osoby s intoleranciou laktózy. Viac sa využije aj pri chudnutí, pretože vám dáva väčšiu kontrolu nad príjmom tukov a sacharidov. Izolát je o čosi lepšou alternatívou od koncentrátu, pretože sú v ňom bielkoviny lepšie zastúpene na úkor spomínaných tukov a sacharidov. Je však aj drahší.

Srvátkový proteínový hydrolyzát (85-95% obsah bielkovín)
Ak potrebujete rýchlosť absorpcie bielkovín ešte zvýšiť, potom prichádza na rad proteínový hydrolyzát, ktorý sa trávi podstatne rýchlejšie ako koncentráty i izoláty – začína sa tráviť už do polhodiny od užitia. Je to preto, že sú v ňom proteíny enzymaticky rozštiepené na jednoduchšie jednotky, ktorými sú peptidy. Obsahuje minimum sacharidov, tukov i laktózy. Najlepší čas na užívanie? Po tréningu. Nevýhoda? Je drahší a obvykle má horšiu chuť.

Kazeínový proteín
Kazeín tvorí väčšinu mliečnej bielkoviny. Trávi sa pomaly, pretože v žalúdku vytvára akýsi „gél“. Práve na tejto bielkoviny boli založené prvé doplnky výživy. Srvátka bola neskôr povýšená ako nadradená a kazeínové proteíny sa začali viac využívať ako nočné pred spaním. Práve vtedy majú najväčší význam práve pre svoju pomalú absorpciu, ktorá trvá aj viac ako päť hodín. Z rovnakého dôvodu sa nehodí po tréningu alebo hneď ráno. Dá sa tiež využiť ako náhrada jedál.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
co-musite-vediet-o-latke-s-nazvom-teakrin-je-ako-lepsi-kofeinČo musíte vedieť o látke s názvom teakrín? Je ako lepší kofeín styri-bezne-spalovace-tukov-ktore-nemaju-stimulacny-ucinokŠtyri bežné spaľovače tukov, ktoré nemajú stimulačný účinok10-dovodov-preco-potrebujete-kreatin10 dôvodov, prečo potrebujete kreatíntri-suplementy-budujuce-svalovu-hmotu-o-ktorych-ste-nepoculiTri suplementy budujúce svalovú hmotu, o ktorých ste nepočuli vedlajsie-ucinky-spalovacov-tukovVedľajšie účinky spaľovačov tukov
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist