SlovakFitness.sk

Zaujímavosti 09. 04. 2017

Vedci: Tieto druhy ovocia a zeleniny predlžujú život

ikonka
Už dlho sa hovorí o význame ovocia a zeleniny pre zdravie človeka. Vedci však objavili viac, ako len to, že ich potrebujeme konzumovať pravidelne. Nedávna štúdia odhalila, ktoré druhy majú vplyv na predlžovanie dĺžky života.

Nová štúdia z Londýnskej vysokej školy odhaľuje, že minimálne 10 porcií ovocia a zeleniny denne je spojené so zdravším a dlhším životom. V štúdii sa využili údaje až od dvoch miliónov ľudí celého sveta, medzi ktorými boli aj takí, ktorých trápili problémy so srdcom (43 000), mŕtvica (47 000), iné srdcovocievne poruchy (81 000), rakovina (112 000) a nakoniec aj takí, ktorých postihla smrť (94 000).

Vedci zistili, že čím viac ovocia a zeleniny osoby jedli, tým nižší risk ochorení a smrti mali. Zistili, že 800 gramov denne, znížilo riziko problémov so srdcom o 24 %, riziko mŕtvice o 33 %, kardiovaskulárnych problémov o 28 %, rakoviny o 13 % a predčasnej smrti o 31 %.

Efekt na zníženie rizík má pritom už 200 gramov ovocia alebo zeleniny denne.

V štúdii sa tiež sledovalo, ktoré druhy ovocia a zeleniny majú najpozitívnejší efekt. Zistilo sa, že najlepšie pri prevencii srdcovocievnych porúch a predčasnej smrti sú: jablká, hrušky, citrusové plody, zelená listová zelenina, brokolica, karfiol, kapusta. Riziko rakoviny znižujú: zelené zelenina (napr. špenát), žltá zelenina (paprika, mrkva), kapustovitá zelenina (kapusta, karfiol, brokolica).

Koľko predstavuje jedna porcia? V prepočítaní na štandardnú merateľnú jednotku je to 80 gramov. Prakticky je to u ovocia v podstate jeden kus. U zeleniny, asi tri kopcové polievkové lyžice.

Okrem vplyvu na zdravie má ovocia a zelenina podľa predošlých štúdií aj pozitívny vplyv na vašu náladu.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
pizza-je-na-ranajky-lepsia-ako-vacsina-cerealiiPizza je na raňajky lepšia ako väčšina cereáliímozgove-vlny-vam-prezradia-kto-je-vasim-priatelomMozgové vlny vám prezradia, kto je vaším priateľomkluc-k-dlhovekosti-nelezi-v-posilnovni-ani-v-kuchyniKľúč k dlhovekosti neleží v posilňovni ani v kuchyni15-tipov-ktore-vam-pomozu-udrzat-mod-palenia-tukov15 tipov, ktoré vám pomôžu udržať mód pálenia tukovgen-sposobujuci-chut-na-sladke-bojuje-proti-tukomGén spôsobujúci chuť na sladké bojuje proti tukom
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist