SlovakFitness.sk

Zdravie 28. 04. 2017

Posilnite si zdravie očí týmito živinami

ikonka
Váš zrak je jedným z vašich najdôležitejších zmyslov, ak nie ten najdôležitejší. Je teda dôležité si ho chrániť a starať sa o zdravie očí. Nasledujúce živiny vám v tom pomôžu.

Prinášame vám prehľad živín, ktoré oči chránia, podporujú ich funkciu a redukujú degeneratívne ochorenia, ktoré sú spôsobené starnutím. A hoci z veľkej miery ovplyvňuje stav očí genetika, tieto živiny vám skutočne môžu pomôcť:

1. Vitamín A
Je všeobecne dobre známym faktom, že vitamín A je pre zrak veľmi dôležitý. Jeho nedostatok je jednou z najbežnejších príčin vzniku slepoty. Vedie aj k iným problémom. Najviac ho získate z pečene, vaječných žĺtkov, mliečnych produktov či v rastlinných zdrojoch – mrkva, špenát, kel.

2. Vitamín C
Oči vyžadujú viac vitamínu C ako akýkoľvek iný organ v tele. Mnoho štúdií už zistilo spojenie medzi nedostatkom tohto vitamínu a vznikom sivého zákalu. Dobrými zdrojmi sú rôzne druhy ovocia a zeleniny, vrátane citrusov, papriky či brokolice.

3. Vitamín E
Chronický nedostatok vitamínu E môže viesť k degenerácii zraku a v horšom prípade až k slepote. Tí, ktorí ho získavajú dostatok, však zvýšením jeho dávky nezískajú žiadne dodatočné prospešné účinky. Mandle, slnečnicové semená a rastlinné oleje obsahujú veľa tohto vitamínu.

4. Omega-3 mastné kyseliny
Zdravé tuky, ktoré možno nájsť v tučných rybách, pomáhajú udržovať fungovanie očí v optimálnom stave, tiež znižujú symptómy tzv. suchého oka a znižujú riziko rozvoja s vekom súvisiacich porúch zraku.

5. Gama-linolenová kyselina (GLA)
Kyselina gamma-linolenová má antizápalové vlastnosti a dokáže znížiť symptómy suchého oka. Problémom je, že jej výskyt v strave je vzácny. Najlepším zdrojom je olej zo semien boráka lekárskeho.

6. Liteín a zeaxantín
Kombinácia týchto dvoch živín dokáže vo významnej miere redukovať riziká vzniku ochorení, ako sú šedý zákal či makulárna degenerácia očí. Najlepšími zdrojmi sú špenát, šalát, kel, petržlen, pistácie i vaječné žĺtka.

7. Zinok
Zinok zohráva dôležitú úlohu pri fungovaní očí a podľa jednej vedeckej štúdie suplementácia zinkom môže spomaliť rozvoj makulárnej degenerácie očí u starších jedincov. Z prírodných zdrojov sú na zinok bohaté ustrice, mäso, arašidy či tekvicové semená.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
styri-super-potraviny-ktore-chrania-pred-chorobamiŠtyri super potraviny, ktoré chránia pred chorobami 13-sposobov-ako-si-zlepsit-zdravie-uz-dnes13 spôsobov, ako si zlepšiť zdravie už dnesosem-znakov-ze-ste-v-skutocnosti-zdravi-aj-ked-sa-tak-necititeOsem znakov, že ste v skutočnosti zdraví, aj keď sa tak necítiteco-vam-o-vasom-zdravi-prezradia-nechtyČo vám o vašom zdraví prezradia nechty? 12-jednoduchych-zvykov-ktore-podporia-vas-imunitny-system12 jednoduchých zvykov, ktoré podporia váš imunitný systém
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist