SlovakFitness.sk

Kulturistika 17. 05. 2017

Tréning kulturistu XVII. – Victor Martinez a hrudník

ikonka
Medzi najpopulárnejších profesionálnych kulturistov sveta sa radí Victor Martinez. Boli časy, kedy bol vďaka svojej symetrii a veľkej hmote považovaný za ďalšiu veľkú vec v kulturistike. A hoci tento potenciál úplne nenaplnil, jeho postava vždy budila pozornosť.

Rodák z Dominikánskej republiky zažil svoju najúspešnejšiu sezónu v roku 2007, kedy ovládol prestížnu súťaž Arnold Classic a na Mr. Olympii skončil tesne a kontroverzne druhý za Jayom Cutlerom. V ďalších rokoch síce už tieto úspechy nezopakoval, ale napriek mnohým osobným problémom sa udržal v širšej špičke.

Jednou z partií, ktoré u neho fanúšikovia obdivujú, je bezpochyby hrudník. A na jeho tréning sa zameriame teraz. Väčšinou v jeho splite prišiel na rad v štvrtý deň od začiatku cyklu, ktorý začínal tréningom ramien, pokračoval stehnami a dňom voľna. Po hrudníku a tricepsoch odcvičil chrbát a bicepsy, následne si dal deň voľna.

Tréning prsného svalstva začínal štyrmi supersériami, v ktorých spojil rozpažovania na šikmej a rovnej lavici. Následne podľa chuti urobil buď dva cviky v troch sériách alebo jeden z dvojice cvikov v štyroch sériách. Tými cvikmi sú tlaky na šikmej lavici s veľkou činkou a tlaky na šikmej lavici s jednoručkami.

Druhú polovicu jednotky začínal ďalšími tlakmi s jednoručkami, tentokrát na rovnej lavici. Nasledovali štyri supersérie, v ktorých absolvoval tlaky s jednoručkami hlavou dole a buď pullover alebo kľuky na bradlách. Na záver tréning pridal sťahovanie protismerných kladiek, ktoré pri rysovaní robil v každom tréningu a pri objemovke v každom druhom.

Martinez využíval ťažké váhy, ale nie na úkor techniky. Uprednostňoval tiež relatívne vyššie počty opakovaní, typicky 10 až 15. Pri supersériách si doprial o čosi dlhšiu prestávku medzi dvoma cvikmi. Necvičil ich hneď po sebe, ale počkal zhruba 20 sekúnd, aby znova nadobudol trochu sily a koncentrácie.

Martinezov tréning hrudníka
Cvik Série Opakovania
Superséria:
Rozpažovanie na šikmej lavici
Rozpažovanie na rovnej lavici
4
10-15
10-15
Benčpres na šikmej lavici 3-4 10-15
Tlaky na šikmej lavici s jednoručkami 3-4 10-15
Tlaky na rovnej lavici s jednoručkami 4 10-15
Superséria:
Tlaky na šikmej lavici dole hlavou
Pullover alebo kľuky na bradlách
4
10-15
15
Sťahovanie protismerných kladiek 4 12-15

zdroj: Flex

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
trening-legendy-xx-steve-reeves-a-jeho-trening-zo-starej-skolyTréning legendy XX. – Steve Reeves a jeho tréning zo starej školy trening-kulturistu-xxvii-lionel-beyeke-a-trening-nohTréning kulturistu XXVII. – Lionel Beyeke a tréning nôh trening-legendy-xix-toney-freeman-a-trening-rukTréning legendy XIX. – Toney Freeman a tréning rúktrening-kulturistu-xxv-dave-bautista-a-trening-hrudnikaTréning kulturistu XXV. – Dave Bautista a tréning hrudníka trening-legendy-xviii-lou-ferrigno-a-ramena-s-pazamiTréning legendy XVIII. – Lou Ferrigno a ramená s pažami
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist