SlovakFitness.sk

Výživa 01. 09. 2017

Šesť jedál, ktoré podporia tvorbu hormónu nutného k rastu svalov

ikonka
Testosterón je mužský pohlavný hormón, ktorého hladina má vplyv aj na rast svalovej hmoty. Ak ho nemáte dostatok, naberať ju budete pomaly. Čím viac ho budete mať, tým bude svalový rast rýchlejší.

Hladina testosterónu sa dá zvýšiť prirodzeným spôsobom, ak sa len trochu viac zameriate na to, čo jete. Ak do svojej stravy pridáte nasledujúcich šesť jedál, tvorbu tohto hormónu si podporíte:

1. Hovädzina
Hovädzina pomáha zvyšovať hladinu testosterónu a dodáva telu veľa kvalitných bielkovín, ktoré sa podieľajú na budovaní nových svalov. Dôležité je však uprednostňujte mäso z dobytka odchovaného na tráve. Mäso zo zvierat odchovaných na obilí obsahuje viac chemikálií, ktoré naopak podporujú ženský pohlavný hormón estrogén.

2. Losos
Losos je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, ktoré pomáhajú bojovať proti stresu z cvičenia. Podporujú imunitný systém a pomáhajú prinavrátiť hormonálny systém do optimálneho stavu.

3. Mandle
Mandle sú ďalším klenotom pokiaľ ide o podporu hladiny testosterónu. Dodajú telu zdravé tuky, ktoré pomáhajú telu vyrovnať hormonálnu nerovnováhu. Muži, ktorých diéta obsahuje málo takýchto tukov, zaznamenávajú pokles mužského pohlavného hormónu.

4. Ružičková kapusta
Túto zeleninu by nadšenci kulturistiky mali prijímať pravidelne. Obsahuje látku indol-3-karbinol, ktorá redukuje hladinu estrogénu, teda ženského pohlavného hormónu. Ten potláča testosterón. Okrem pomocnej ruky pri budovaní svalov sa zíde aj pri zvyšovaní mužského libida.

5. Tekvicové semená
Tekvicové semená sú výborným spôsobom, ako telu dodať zinok a zároveň dávku zdravých tukov. Pre rovnováhu hormónov v tele muža je lepšie dodržiavať diétu, v ktorej sa prijímajú v miernom množstve sacharidy i tuky.

6. Ustrice
Ustrice sú pre kulturistov priam všestranným super jedlom. Neobsahujú len veľa zinku, ktorý je dôležitým minerálom pre rýchlejší rast svalovej hmoty, ale obsahujú aj bielkovinu, ktorá dodáva telu aminokyseliny potrebné pre tvorbu novej svaloviny.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
chcete-cestoviny-s-minimom-kalorii-skuste-shiratakiChcete cestoviny s minimom kalórií? Skúste Shirataki9-jedal-ktore-su-zdravsie-ked-su-uvarene9 jedál, ktoré sú zdravšie, keď sú uvarenétri-kroky-k-tomu-aby-ste-si-udrzali-svaly-pri-chudnutiTri kroky k tomu, aby ste si udržali svaly pri chudnutímnozstvo-vyhod-pitia-citronovej-vody-pred-spanimMnožstvo výhod pitia citrónovej vody pred spanímpat-krokov-k-udrzatelnej-dietePäť krokov k udržateľnej diéte
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist