SlovakFitness.sk

Pre ženy 07. 10. 2017

Rybí olej a ženy: Prečo ho potrebujete a ako vybrať ten správny?

ikonka
Ženy sa často boja tukov, ale v skutočnosti je to esenciálna živina, ktorú telo potrebuje pre optimálne fungovanie. Jeden z najprospešnejších druhov tukov je rybí olej. V tomto článku vás naučíme, prečo a ako si vybrať ten správny.

Rybí olej je jedným zo zdrojov zdravých tukov, ktoré sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny. Tie pomáhajú znižovať riziko srdcovocievnych a zápalových ochorení, demencie, Alzheimerovej choroby či vytváraniu krvných zrazenín.

Rybí olej tiež dokáže podporovať zdravie očí či kĺbov, ako aj zlepšovať stav vašej pokožky a vlasov. Suplementácia spolu s pravidelným cvičením spomaľuje starnutie a je dobré vedieť, že rybací olej aj tréning zefektívňuje – pomáha spaľovať tuky a bráni rozkladu svalovej hmoty.

Tento prospešný tuk môžete získať aj z prírodných zdrojov, najmä mastných rýb (losos, sardinky, makrely), vlašských orechov, ľanových semien či konope. Pohodlným a bezpečným spôsobom je však aj využívanie doplnku výživy. Ako si vybrať ten správny?

Štyri tipy na výber správneho suplementu:

1. Zamerajte sa na etiketu - uistite sa, že si dobre prečítate informácie na etikete. Mali by ste mieriť za príjmom 250 až 500 miligramov omega-3 mastných kyselín vo forme EPA a DHA. Na etikete môže byť napísané, že obsahuje 1000 mg rybieho oleja, ale to neznamená, že všetok bude vo forme EPA a DHA.

2. DHA je dôležitejšia ingrediencia ako EPA - pokiaľ ide o tieto dve kyseliny, DHA priamo podporuje váš nervový systém a udržiava jeho fungovanie v optimálnej rovine. Priamo bráni zápalom a zlepšuje spánok, náladu, rast svalov či inzulínovú senzibilitu. Preto hľadajte doplnky, v ktorých je vyšší obsah DHA.

3. Pozor na propagovanie Omega-6 a Omega-9 mastných kyselín - niektorí výrobcovia sa snažia zvýšiť atraktivitu svojich doplnkov tým, že na obale zvýraznia obsah omega-6 a omega-9mastných mastných kyselinách. Vy ich však viac nepotrebujete, preto sa vyhýbajte rybím olejom, ktoré ich majú uvedené na obale.

4. Bežný olej alebo Krill - bežný rybí olej je prospešný, ale existuje aj tzv. krill olej. Ten je vytváraný z malých kôrovcov z Antarktídy a preto je aj drahší. Je však aj efektívnejší, pretože sa podstatne ľahšie v tele absorbuje. Ak teda chcete čo najväčšiu kvalitu a nezáleží na peňaženke, vyberte si radšej ten.

zdroj: Oxygen

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
trening-celeho-tela-ktory-mozete-robit-hocikde-na-schodochTréning celého tela, ktorý môžete robiť hocikde na schodochako-pomoze-jedenie-vajec-zenam-k-chudnutiuAko pomôže jedenie vajec ženám k chudnutiu?veci-ktore-vam-nikto-pri-starte-cvicenia-nepovieVeci, ktoré vám nikto pri štarte cvičenia nepovie tipy-vdaka-ktorym-budete-mat-ploche-brusko-zdravym-sposobomTipy, vďaka ktorým budete mať ploché bruško zdravým spôsobom preco-by-mali-zeny-venovat-cas-bojovym-sportomPrečo by mali ženy venovať čas bojovým športom?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist