SlovakFitness.sk

Výživa 28. 11. 2017

Bez mäsa, ale chutné. Inšpirujte sa sendvičmi plnými bielkovín

ikonka
Sendvič nemusí byť jedlom, ktoré preferujete, ak sa snažíte schudnúť, ale vôbec nie je zlé, ak si ho doprajete v inom období. Samozrejme, s mierou. Výhodou tohto pokrmu je, že je ľahký. Príprava zaberie len chvíľu a často si pripravíte lahodné jedlo.

Väčšinou sa o významný zdroj bielkovín v sendvičoch stará šunka, mäso či pomerne populárny tuniak. Existujú však aj bezmäsité alternatívy, ktoré vám dodajú bielkoviny a zároveň potešia vaše chuťové poháriky. Ak budete chcieť skúsiť nový sendvič, môžete dať šancu aj týmto:

Uhorkovo-avokádový sendvič
Väčšina zeleninových sendvičov vás dostatočne nezasýti, ale tento určite áno. Okrem šalátu si medzi celozrnné sendviče dajte aj plátky uhorky a avokáda, ktoré obsahuje dosť bielkovín i dobrých tukov. Pridajte klíčka lucerny a kozí syr, ktoré sú tiež bohaté na bielkoviny. Spolu by ste ich mali získať aj viac ako 25 gramov. Sýtosť a energia budú zaručené na ďalších pár hodín.

Kreatívny vegánsky sendvič
Tento sendvič vám poskytne zhruba 20 gramov bielkovín. Na plátok chleba alebo sendviča si naložte zmes, ktorú získate premiešaním vegánskej majonézy, kešu orechov, bielej fazule a údenej papriky. Následne pridajte šalát, plátky avokáda, kúsky papriky a kukuricu. Pridajte druhý kus pečiva a dobrota je na svete.

Rýchly tempeh sendvič
Skvelá chuť, pocit nasýtenia, probiotiká a takmer 26 gramov bielkovín? To vám poskytne tento sendvič. Oba kúsky pečiva si potrite dressingom, ktorý vznikne zmiešaním vegánskej majonézy (1/3 šálky), kečupu (2 PL), chrenu (1 PL) a worčestrovej omáčky (1 ČL). Medzi to vložte asi 50-60 gramov na plátky nakrájaného a na panvici opečeného tempeh. Na to príde vegánsky syr a kapusta.

Kráľovský tempeh sendvič
Predošlý recept sa dá vylepšiť dvoma spôsobmi – opečením pečiva do chrumkava a marinovaním tempeh v marináde (v dĺžke minimálne 1-2 hodiny), ktorú získate zmiešaním olivového oleja (2 PL), balzamikového octu (2 PL), sójovej omáčky (1 PL) a pretlačeného cesnaku (1 hlavička). Skúste tieto vylepšenia a sendič si zamilujete.

Cícerovo-slnečnicový sendvič
Cícerový sendvič je rýchly, dobrý a plný rastlinných bielkovín. Stačí zmiešať cícer z konzervy s vegánskou majonézou, francúzskou dijonskou horčicou, slnečnicovými semienkami, na kocky nakrájanou cibuľou a kôprom. Podľa chute okoreňte a osoľte. Túto zmes položte na plátok šalátu a následne pridajte ešte na kolieska nakrájanú červenú cibuľu a paradajku.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
bylinkove-caje-ktore-urychlia-vasu-regeneraciuBylinkové čaje, ktoré urýchlia vašu regeneráciupreco-z-nizkotucnych-jedal-priberatePrečo z nízkotučných jedál priberáte?najlepsie-jedla-pre-zvysenie-koncentracieNajlepšie jedlá pre zvýšenie koncentrácie je-prijem-5-az-6-jedal-denne-lepsi-pre-palenie-tukovJe príjem 5 až 6 jedál denne lepší pre pálenie tukov?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-budovat-svaly-alebo-vytrvalostČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete budovať svaly alebo vytrvalosť?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist