SlovakFitness.sk

Výživa 05. 12. 2017

Najrýchlejšie tráviace sa sacharidy pre svalový rast

ikonka
Sacharidy sú pre ľudské telo ako palivo, poskytujú energiu a regulujú hladinu cukru v krvi. Potrebujeme ich pre efektívny tréning i pre maximalizovanie výsledkov, ktoré poctivým cvičením chceme získať.

V súčasnosti sú moderné nízkosacharidové diéty, ale pokiaľ chcete budovať svaly, sacharidom sa vyhýbať nemôžete. Dôležité sú najmä v okolí tréningu. Počas neho a po ňom sú pritom najlepšie rýchlo stráviteľné druhy, ktoré sú zdrojom okamžitej energie. Najlepšie pritom sú:

1. Dextróza
Ide o najjednoduchšiu formu cukru, a preto je aj populárna medzi kulturistami – absorbuje sa veľmi rýchlo s priamym smerovaním do krvi. Dobre sa rozpúšťaj v tekutinách, preto sa často pridáva do proteínových nápojoch po cvičení. Počas dlhšieho cvičenia veľmi rýchlo dopĺňa potrebnú energiu. Väčšinu sa využíva v práškovej forme, ale dá sa nájsť aj v zemiakoch a sladkostiach. Jedlom by sa však nahrádzať nemala.

2. Maltodextrín
Aj „malta“ je medzi cvičencami obľúbená, pretože ide o ďalší veľmi rýchlo sa stráviteľný cukor. Absorbuje sa rovnako ako dextróza priamo do krvného obehu, a tak poskytujú okamžitú energiu. Tiež ju možno nájsť v rôznych jedlách (ďatle, med, ryža), ale odporúča sa ju využívať vo forme doplnku výživy.

3. Vitargo
Vitargo je vedecky overená a patentovaná sacharidová zmes vytvorená zo špeciálnej zložky škrobu, a tak je stabilná aj vo vode. Nestrávi sa až tak rýchlo ako skôr uvedené druhý jednoduchých sacharidov, ale poskytuje dlhšie trvajúcu energiu, a preto je veľmi užitočná aj pred tréningom. Svoj úžitok však nájde aj počas dlhšieho tréningu a po ňom.

4. Voskový kukuričný škrob
Medzi doplnkami výživy ho zaregistrujete pod vábnejším anglickým názvom Waxy Maize. Tento sacharid obsahuje veľké množstvo rozvetveného škrobu amylopektínu, ktorý pomáha obnoviť hladinu glykogénu v tele. Kukuričný škrob sa rýchlo absorbuje a pritom neobsahuje žiaden cukor. Preto je ideálny pre ľudí, ktorí sú na cukor citliví.

5. Fruktóza
Prirodzene sa vyskytuje v mede a ovocí. Je medzi ľuďmi populárna, ale neabsorbuje sa tak rýchlo ako vyššie spomínané cukry, pretože sa musí zmetabolizovať v pečeni. Výhodou je, že sa dá pohodlne získať aj zo stravy, nevýhodou, že sa jej nadbytok pomerne ľahko ukladá vo forme tuku. Ak ju však získavate z ovocia, získate viacero zdraviu prospešných látok, vrátane vlákniny.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
mate-problem-schudnut-moze-to-byt-prekyslenim-organizmuMáte problém schudnúť? Môže to byť prekyslením organizmu najlepsie-zdroje-vlakninyNajlepšie zdroje vlákniny co-o-vas-hovori-vase-oblubene-jedloČo o vás hovorí vaše obľúbené jedlo ryza-biela-je-dobra-hneda-este-lepsiaRyža - biela je dobrá, hnedá ešte lepšia10-jedal-vhodnych-pre-vytrvalcov10 jedál vhodných pre vytrvalcov
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist