Výživa 05. 12. 2017

Najrýchlejšie tráviace sa sacharidy pre svalový rast

ikonka
Sacharidy sú pre ľudské telo ako palivo, poskytujú energiu a regulujú hladinu cukru v krvi. Potrebujeme ich pre efektívny tréning i pre maximalizovanie výsledkov, ktoré poctivým cvičením chceme získať.

V súčasnosti sú moderné nízkosacharidové diéty, ale pokiaľ chcete budovať svaly, sacharidom sa vyhýbať nemôžete. Dôležité sú najmä v okolí tréningu. Počas neho a po ňom sú pritom najlepšie rýchlo stráviteľné druhy, ktoré sú zdrojom okamžitej energie. Najlepšie pritom sú:

1. Dextróza
Ide o najjednoduchšiu formu cukru, a preto je aj populárna medzi kulturistami – absorbuje sa veľmi rýchlo s priamym smerovaním do krvi. Dobre sa rozpúšťaj v tekutinách, preto sa často pridáva do proteínových nápojoch po cvičení. Počas dlhšieho cvičenia veľmi rýchlo dopĺňa potrebnú energiu. Väčšinu sa využíva v práškovej forme, ale dá sa nájsť aj v zemiakoch a sladkostiach. Jedlom by sa však nahrádzať nemala.

2. Maltodextrín
Aj „malta“ je medzi cvičencami obľúbená, pretože ide o ďalší veľmi rýchlo sa stráviteľný cukor. Absorbuje sa rovnako ako dextróza priamo do krvného obehu, a tak poskytujú okamžitú energiu. Tiež ju možno nájsť v rôznych jedlách (ďatle, med, ryža), ale odporúča sa ju využívať vo forme doplnku výživy.

3. Vitargo
Vitargo je vedecky overená a patentovaná sacharidová zmes vytvorená zo špeciálnej zložky škrobu, a tak je stabilná aj vo vode. Nestrávi sa až tak rýchlo ako skôr uvedené druhý jednoduchých sacharidov, ale poskytuje dlhšie trvajúcu energiu, a preto je veľmi užitočná aj pred tréningom. Svoj úžitok však nájde aj počas dlhšieho tréningu a po ňom.

4. Voskový kukuričný škrob
Medzi doplnkami výživy ho zaregistrujete pod vábnejším anglickým názvom Waxy Maize. Tento sacharid obsahuje veľké množstvo rozvetveného škrobu amylopektínu, ktorý pomáha obnoviť hladinu glykogénu v tele. Kukuričný škrob sa rýchlo absorbuje a pritom neobsahuje žiaden cukor. Preto je ideálny pre ľudí, ktorí sú na cukor citliví.

5. Fruktóza
Prirodzene sa vyskytuje v mede a ovocí. Je medzi ľuďmi populárna, ale neabsorbuje sa tak rýchlo ako vyššie spomínané cukry, pretože sa musí zmetabolizovať v pečeni. Výhodou je, že sa dá pohodlne získať aj zo stravy, nevýhodou, že sa jej nadbytok pomerne ľahko ukladá vo forme tuku. Ak ju však získavate z ovocia, získate viacero zdraviu prospešných látok, vrátane vlákniny.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist