SlovakFitness.sk

Výživa 19. 12. 2017

Päť jedál, ktoré by ste mali z raňajok vyradiť

ikonka
Bez ohľadu na to, či máte čas na prípravu raňajok alebo si volíte len nejakú rýchlu alternatívu, nikdy by ste nemali podceňovať výber jedál pre prvé jedlo vášho dňa.

Aby ste do tela získali kvalitné živiny a získali pre seba dostatok energie pre štart do dňa, mali by ste sa minimálne vyvarovať týmto piatim jedlám:

1. Sladké cereálie
V obchodoch sú dostupné rôzne druhy cereálií, ale väčšina má spoločné to, že je v nich veľa cukru. Najhoršie sú tie pestrofarebné druhy. Sú síce chutné a na prvý pohľad vhodné, no po rýchlom doplnení energie dôjde aj k jej rýchlemu vyčerpaniu. S tým nastúpi aj pocit hladu. Kalórie z nich sú pritom vyššie a len málokto zje len odporúčanú porciu.

2. Šišky a sladké pečivo
Či už sú to šišky, croissanty alebo iné podobné sladké výmysly, nedodajú vám ani zďaleka potrebné živiny. A hoci obsahujú veľa kalórií, ide o horšie využiteľnú energiu, ktorá môže prispievať akurát k zvyšovaniu vašej hmotnosti. Najväčším zlom v nich je, samozrejme, cukor. A tiež fakt, že keď si dáte jednu šišku, len ťažko odoláte ďalšej.

3. Chlieb, rožky, bagety, žemle
Pri cereálnom pečive sa ešte dá prižmúriť oko, ale pri tom bielom nie. Ide totiž o zdroj veľkého množstva sacharidov, z ktorých je drvivá väčšina jednoduchých. To znamená, že príjmete veľa kalórií, ale zároveň, že vás dobre nenasýtia.

4. Sirup
Robíte si na raňajky palacinky? Čo takto si ich vylepšiť chutným kukuričným sirupom. Môže to byť chutné, ale ku kvalitným raňajkám to má poriadne ďaleko. Sirup je bohatý na cukor a kalórie, ktoré spôsobia to isté, ako napríklad už spomínané cereálie.

5. Spracované mäso
Slanina je populárnou voľbou pre raňajky, ale podobne ako klobásy či párky, obsahuje veľa dusičňanov, dusitanov a nasýtených tukov. Vysoký príjem sodíka hneď ráno vám zdravie neposilní a zároveň časom dovedie k priberaniu.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
najlepsie-zdroje-vlakninyNajlepšie zdroje vlákniny co-o-vas-hovori-vase-oblubene-jedloČo o vás hovorí vaše obľúbené jedlo ryza-biela-je-dobra-hneda-este-lepsiaRyža - biela je dobrá, hnedá ešte lepšia10-jedal-vhodnych-pre-vytrvalcov10 jedál vhodných pre vytrvalcov mozete-byt-zavisli-na-cokoladeMôžete byť závislí na čokoláde?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist